Senaste nytt

SJ 200 extra poäng på flexibla biljetter

gdaily

Medlem
Om det funkar skulle man få SJ Prio Svart för under 5kkr. Inte säter-borlänge-bra, men inte helt dåligt heller...

Däremot är det numera en no-brainer att boka återbetalningsbara biljetter på korta sträckor, exempelvis min helgresa Stockholm-Uppsala kostar 84 kr i vanlig 2 klass och 89 som återbetalningsbar resa, på marginalen är 200 poäng för en femma riktigt bra värde (200 poäng värderar jag till ca 10 kr), så du får helt enkelt mer eller mindre betalt för att samtidigt få ökad flexibilitet.
 

gdaily

Medlem
Vad är just nu ett billigare sätt att nå SJ Prio Svart?

Det var inte så jag menade, utan mer: 25k poäng har för mig ett värde runt 1500 kr. Att betala 5000 kr för dessa poäng är inte direkt smart. Borlänge-Säter runnen kostade dryga 1250, så där var det en bra affär.

Själva svarta kortet kan omöjligen vara värt 3500 kr (5000-1500). Vad man får är gratis Mastercard, lounge och lite biljettflexibilitet, samt gratis kaffe... det blir ett jävla kissande om man måste hälla i sig kaffe värt 3500 kr för att räkna hem det, för resten ingår ju om man köper förstaklassbiljetter när man verkligen ska ut och resa.

För den som saknar några tusen poäng i slutet av sitt år kan säkert dra nytta av lite Örebro-Örebroresor, men annars finns det ingen ekonomi att betala 5k för detta svarta kort.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det beror på. Jag kan nog lätt räkna hem 5k på ett SJ Prio Svart om jag skulle fortsätta resa med SJ.

Funktionen att man kan byta tåg utan att boka om kan spara mig uppåt 1000kr per resa.
 

Flood

Medlem
Funktionen att man kan byta tåg utan att boka om kan spara mig uppåt 1000kr per resa.

Ja, den spontana ombokningsmöjligheten för svart är det bästa sedan skivat bröd. Den har besparat mig mången tråkig eftermiddagstimme i Sthlm när möten har blivit klara tidigare!
 

FF#1

Medlem
Ja, den spontana ombokningsmöjligheten för svart är det bästa sedan skivat bröd. Den har besparat mig mången tråkig eftermiddagstimme i Sthlm när möten har blivit klara tidigare!

Ja rätt utnyttjat är det inte dumt, synd bara att rättigheten inte är helt huggen i sten. Man kan bli nekad om man har otur så man bör ha en resevplan. Men att få 200p för att få flexibilitet är inte så illa.
 

etnoy

Medlem
En mycket bra poäng. Har åkt ganska mycket x2000 senaste veckorna och blivit förvånad över hastigheten på wlanet ombord. Helt klart bättre än tethering till min smartphone.
 
Toppen