Senaste nytt

Sj öppnar nyrenoverade lounger i Stockholm och Göteborg - nu även med lunchrätter

Jacob

Medlem
Som sagt så var det ju nästan för bra för att kunna vara sant. Även om det är ett välkommet alternativ till kexen som serveras i loungen så kunde åtminstånde SJ ha valt catering från någon bättre leverantör. Även om det skulle bli missvisande med två sortiment.
Jag dubbelkollade vad det faktiskt stod och de skriver "servering av lunchrätter". Men men... Det var väl kanske lite för bra för att vara sant.

Att de fått in ordentlig mat är väl i övrigt i sig inget fel, om man nu ändå ska äta. Kan tänka mig att de är lite extra på tårna just nu med ny konkurrens så kan vara en idé att lämna feedback om kvalitet, urval etc.
 
Besökte loungen i Göteborg imorse. Tråkigt att SJ inte kan leverera bättre än så här.

- Loungen borde definitivt tilldelats mer utrymme.
- Finishen på renoveringen är under all kritik. Målning, snickeri m.m. visar stora brister
- Matutbudet är ett skämt. Ett pyttelitet bord med hårt bröd, fem små smörförpackningar, några ostskivor och flingor... Och all lunchmat till försäljning (ombordpriser!!!!)

Ne, gör om gör rätt. Har SJ inte råd med bättre förändringar än denna så föreslår jag att de höjer gränsen för loungetillträde, och på så vis kan göra loungen tilltalande och generös. För just nu känns den liten och framför allt snål!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JWD

Medlem
Att de fått in ordentlig mat är väl i övrigt i sig inget fel, om man nu ändå ska äta. Kan tänka mig att de är lite extra på tårna just nu med ny konkurrens så kan vara en idé att lämna feedback om kvalitet, urval etc.

Nej så är det absolut. Och det är ett välkommet inslag med ett mer matnyttigt alternativ än kexen. Men det ska bli intressant att se hur det hela utvecklas i nästa steg. För det finns ju trots allt potential i konceptet bara det får utvecklas i rätt riktning.
 

perhall

Medlem
Sitter i loungen i Stockholm nu och det är ju inte så mycket som har ändrats. Van som man är vid flygplatslounger känns det lite rumphugget att kylen med mat är låst. Det kom fram en kille från ett undersökningsföretag och jag uttryckte tydligt att det borde finnas en bar som på flygplatser...
 

MrWalter

Ny medlem
Kommer strax bli uppgraderad till svart nivå och få tillgång till loungen på Sthlm central.

Några frågor på det.

Brukar det vara knökat med folk?
Är det bara kaffe som serveras gratis?
Hur är det med wifi?

Vad är annars största fördelen med att ha tillgång till loungen?
 

Kandinsky

Medlem
Kommer strax bli uppgraderad till svart nivå och få tillgång till loungen på Sthlm central.

Några frågor på det.

Brukar det vara knökat med folk?
Är det bara kaffe som serveras gratis?
Hur är det med wifi?

Vad är annars största fördelen med att ha tillgång till loungen?

Nej, brukar vara ganska mycket platser. Dock varierar det ju på tidpunkt som allt annat.
Kaffe, te, måltidsdryck. Ibland lite tilltugg i form av ost och kex. Senast jag var där var det oliver, ölkorv och tacos(?), så det varierar.
Gratis wifi.

Största fördelen är att det är lungt och skönt, vilket det absolut inte är nere i stora hallen =)
 

Lonelyflyer

Medlem
Besökte loungen i Göteborg imorse. Tråkigt att SJ inte kan leverera bättre än så här.

- Loungen borde definitivt tilldelats mer utrymme.
- Finishen på renoveringen är under all kritik. Målning, snickeri m.m. visar stora brister
- Matutbudet är ett skämt. Ett pyttelitet bord med hårt bröd, fem små smörförpackningar, några ostskivor och flingor... Och all lunchmat till försäljning (ombordpriser!!!!)

Ne, gör om gör rätt. Har SJ inte råd med bättre förändringar än denna så föreslår jag att de höjer gränsen för loungetillträde, och på så vis kan göra loungen tilltalande och generös. För just nu känns den liten och framför allt snål!

Sitter själv i loungen nu och det är första besöket.
Nästan ett år efter ditt inlägg är de samma. Knäckebröd, småkakor o kaffemaskin
 

MrWalter

Ny medlem
Nu har jag bara besökt Sthlms lounge under morgontimmarna men tycker frukosten är helt ok. 2-3 sorters mjukt bröd, fil, müsli, olika sorters juice och kaffe.
 
Toppen