Senaste nytt

Sj öppnar nyrenoverade lounger i Stockholm och Göteborg - nu även med lunchrätter

JWD

Medlem
Tyvärr så hann jag bara med ett kort besök på Stockholm C idag. Så det fick bli en snabbcheck av den nya inredningen. Och jag måste medge att den nya inredningen känns väldigt välkomnade och fräsch! Det var även mycket folk idag. Men jag passade på att ta en bild när jag så gott som blev ensam inne i ett av rummen.

Jag hann även med att småprata med en kille i personalen som berättade att det fanns fler planer för det nya konceptet på ritbordet. Men det berodde även lite på hur det föll sig med det som var aktuellt nu. Dock gick han aldrig riktigt in på vad vi kan förvänta oss.

När det gäller lunchen så var det idag SJ's Caesarsallad och räkmacka som jag kunde skymta i kylen. Men även Coca-Cola på glasflaska! Samt två sorters öl och mineralvatten om jag inte minns fel. Dock så var allt detta till försäljning, men jag är osäker på om det är för samma priser som ombord på tågen eller om det var rabatterade för gäster.
 

Attachments

  • 2015-03-22 15.09.28.jpg
    2015-03-22 15.09.28.jpg
    873,6 KB · Visningar: 218
Last edited:

Morgan

Medlem
Festligt med en juiceautomat som kontrolleras via en iPad, i övrigt var det väl trevligt men inte så mycket mer.

Att de försöker sälja ombordmaten (räksmörgås o.s.v.) till ombordpris är nästan pinsamt...
 

Morgan

Medlem
Så maten i kylen är till försäljning? Framgick inte alls av informationen från SJ.
Nästan säker på att det satt en prislista bredvid kylen där det stod 109 kr överst (räksmörgås!) och definitivt en handscanner bredvid, så antog det. Nästa loungebesökare får fråga!
 

Jacob

Medlem
Nästan säker på att det satt en prislista bredvid kylen där det stod 109 kr överst (räksmörgås!) och definitivt en handscanner bredvid, så antog det. Nästa loungebesökare får fråga!
OK. Stod som sagt inget om det och med bakgrund från alla flygplatslounger där maten alltid är gratis hade jag själv ingen som helst tanke på det.
 

Glenn E

Medlem
Det var nog lite för bra för att vara sant med tanke på att allt som krävs för att komma in är ett Svart Prio kort.
De hade en kundundersökning på lounchen i Göteborg när jag var där i Söndags för 9 dagar sedan.
Jag föreslog att loungen i Göteborg iallafall borde kunna få samma utbud som i Stockholm som är lite bättre med bland annat mjukt bröd på morgonen.
Kanske sakerna som är till försäljning är till för att man ska kunna ta med sig om man reser med ett tåg som saknar resturangvagn.
 

JWD

Medlem
Så maten i kylen är till försäljning? Framgick inte alls av informationen från SJ.

Nästan säker på att det satt en prislista bredvid kylen där det stod 109 kr överst (räksmörgås!) och definitivt en handscanner bredvid, så antog det. Nästa loungebesökare får fråga!

Det stämmer att maten som finns i kylen är till försäljning och desutom till ombordpriser. Jag ryckte i handtaget två gånger innan jag insåg att kylen var låst. Sedan blev jag informerad om att maten och drycken var till försäljning. Igår så frågade jag jag om priserna och fick veta att det var vanliga ombordpriser.

Som sagt så var det ju nästan för bra för att kunna vara sant. Även om det är ett välkommet alternativ till kexen som serveras i loungen så kunde åtminstånde SJ ha valt catering från någon bättre leverantör. Även om det skulle bli missvisande med två sortiment.
 
Toppen