SJ ökar antal snabbtåg på Dalabanan

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 9 Mars 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den 11 mars utökar SJ trafiken med fler snabbtåg, SJ 3000, på Dalabanan. Totalt kommer det framöver finnas sju avgångar med snabbtåg och tre avgångar med lokdragna IC-tåg.

Samtidigt sänks priset på månadsbiljetterna i 2 klass på de nya snabbtågen, anledningen är att de pga enkelspårsdriften på Dalabanan inte kan nyttja sin maxfart och därmed blir restiden jämförbar.

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Ännu fler billiga avgångar för att tjäna mer poäng på sj3000 kampanjen! Dock fick jag mina 25 000 poäng över dagen igår!

1 person likes this.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni ungdomar har för mycket tid över att åka tåg! 25 sträckor på en dag är inte lätt att hinna med.. ;)

4. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja du vet jag har inget liv ;) om de är korta distanser på 15 min enkel väg är de ju inga problem :)
    Ta med en bok o läs ;)

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är ju att man knappt hinner sätta sig ner på 15 minuter, så det blir ju väldigt upphackat... Hade det varit en resa a 25x15 min hade det varit enklare. ;)

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om dom gått från stockholm till malmö kunde man bokat 2 st tur o retur men en biljett mellan varje station.... Blir ju en hög med biljetter... Stockholm-Södertälje-Norrköping-Linköping-Mjölby-Alvesta-Hässleholm-Lund-Malmö blir 14 biljeter på en tur och retur! Dock blir detta ett dyrare alternativ ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!