Många går att åtgärda med obegränsade resurser.
Ser man till var det blir problem, är det de absolut hårdast trafikerade banorna runt Stockholm, samt de hårt trafikerade banorna Malmö-Lund överrepresenterade. Att bygga ut där är inte bara ett stort ekonomiskt åtagande utan även ett stor ansträngning logistiskt under stor tid, just för att de är extremt trafikerade/extremt övertrafikerade.
Vad har man gjort i England för att öka tillförlitligheten?
"Utsugande dussinoperatörer", really?
Ser man till var det blir problem, är det de absolut hårdast trafikerade banorna runt Stockholm, samt de hårt trafikerade banorna Malmö-Lund överrepresenterade. Att bygga ut där är inte bara ett stort ekonomiskt åtagande utan även ett stor ansträngning logistiskt under stor tid, just för att de är extremt trafikerade/extremt övertrafikerade.
Sant. Problemen fortsätter dock, och många av dem går att eliminera. Man kan dock inte hela tiden skylla ifrån sig. Det gäller att agera. Att utöka trafiken med utsugande dussinoperatörer är inte lösningen.
Bl.a. har England tidigare kritiserats mycket. Personligen upplever jag att tillförlitligheten på stamlinjerna är mycket hög nu. I Sverige är det otroligt riskabelt att ta tåget om man har en tid att passa.
Vad har man gjort i England för att öka tillförlitligheten?
"Utsugande dussinoperatörer", really?