Sixt - erfarenhet av uppgradering mot betalning?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av karho, 3 September 2015.

1. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, ska hyra bil med Sixt i Tyskland om några veckor. Jobbets policy innebär bokad bil i Intermidiate-nivå. Jag skulle gärna uppgradera till något lite roligare mot privat betalning, alltså att jag själv betalar mellanskillnaden. Är det någon som har erfarenhet av det förfarandet?

Jakob Österberg gillar detta.
  2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar funka men, vet inte om du kan betala det separat. I US brukar jag ofta "deala" uppgradera på plats för några dollar. Skillanden brukar vara så pass lite så det bara slinker in på reseräkningen.

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du SIXT Platinum eller har EBG/EBD?

4. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja Sixt platinum så får kanske uppgradering tack vare det (gissar att det är så du tänker? :). Men vill kanske ha något Ännu vassare...

Jakob Österberg gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, exakt så. Jag hade börjat med att se vilken uppgradering jag hade fått först, och sen börjat deala utifrån det, på plats. Då borde du få mest pang för pengarna!

6. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja så får det bli. De har ju rätt mycket kul bilar i Frankfurt så ska se vad jag kan deala mig till. Lovar att rapportera resultat!

7. Morgan

Morgan Medlem

Tänk bara på att försäkringsvillkoren för en hyrd Lamborghini och Renault Captur kan skilja sig kraftigt åt om något händer!

8. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska ha det i åtanke :)

9. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att klaga, även om vädret är sådär. Men farten är fri! image.jpg

FlyingErik, Jonas C, Marcus_R och 3 andra gillar detta.
  10. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "-This is the only upgrade available free of charge for you Sir, would that be ok?"
    Så jag skippade alltså att försöka få nåt roligare mot mer betalning, då denna kändes tillräckligt mycket roligare än en Intermidiate.

Marcus_R, FF#1 och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!