SIXT bloopers

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av adam1000, 15 Maj 2016.

  1. adam1000

    adam1000 Ny medlem

    Skapar denna tråd för oss som varit med om tabbar när vi hyrt från Sixt

    Har hyrt bil hos Sixt under sex tillfällen under 2015 och vid fyra hyresperioder fått ostädade bilar.

    Har påpekat detta och fått blygsamt med kompensation.

    Hyrde hos Sixt vid flera tillfällen 2014 och allt sköttes galant.

    Åker numera bara taxi och det funkar för mig. ( Uber Freys Taxi Stockholm)

    Har du varit med om Sixt Bloopers ?
    Dela med dig och förhoppningsvis påverka till det bättre.
     
  2. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tabbe eller inte men jag fick nyligen mitt Sixt kort matchat till ett Platinum mot mitt President Circle hos Hertz. Skulle för första gången hämta min bil idag och var lite nyfiken på om det skulle märkas något. Men skulle väl snarare säga att upplevelsen vid upphämtningen inte direkt gjorde att jag hellre hyr på Sixt än Hertz. Rätt ointresserad helt civilklädd kille i shorts och T-shirt bakom disken, jag verkade mer vara ett störningsmoment än en kund. Bilen jag bokat fanns inte (3-serie GT) så erbjöds en A5 quattro eller 4-serie coupe. Valde den första då jag inte gillar just 4-serien som coupe modell. Dock ett misstag, tråkig bil och dåligt utrustad, dessutom uttagen Aug-15 vilket inte riktigt är i linje med Sixt åldersprofil på sina bilar, som säger en snittålder på 6mån. Vid "genomgången" av bilen var det mer intressant att tala om för sina "bilkillar" var de skulle parkera andra återlämnade bilar än kolla skador. "Det ska inte vara nåt" säger han och frågar om jag vet hur bilen funkar. Det är en bil, ingen rymdraket. Hade förväntat mig betydligt mer faktiskt. Kan ju inte säga att dem övertygat mig att uteslutande hyra hos dem.
     
    rosenstam och El Oso gillar detta.
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Stod 10 andra namn i brevet jag fick tillsammans med Sixt Platinum kortet.
     
    Tonton gillar detta.
  4. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    @FrontX Vilket Sixt-kontor gällde det där? Så jag vet vilka jag skall undvika.
     
  5. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det annars så gott omskrivna Östermalmskontoret i Sthlm
     
  6. El Oso

    El Oso Medlem

    Ort:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    "Frågar om jag vet hur bilen funkar. Det är en bil, ingen rymdraket" @FrontX där gjorde du min kväll;)
     
    Rebel, SNIFF, Pho och 1 annan gillar detta.
  7. Pho

    Pho Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Men om de skall ha en medelålder på 6 månader och tar ut bilar jämnt över året, så bör det ju finnas bilar som är upp till ett år gamla? Eller skall de ta ut dem och parkera dem i ett garage och sedan endast hyras ut under 1 månad innan de säljs vidare?!

    Kanske Sixt har ersatt kontroll av körkort med att istället fråga om man vet hur man kör bil! ;-)
     
    FrontX och rosenstam gillar detta.
  8. Hachans

    Hachans Medlem

    Jag hade en fantastisk upplevelse av Sixt i Visby. Kom dit under rejäl lågsäsong (tänk November) och blev mött av en kille i bil som hade kortläsare och så med sig. Detta var jag dock förberedd på. Han frågade också om jag kunde tänka mig köra honom hem så han slapp ta taxi, jag hade inget bättre för mig och åkte (han körde och visade bilens finesser under tiden) hem vilket tog kanske tio minuter. Berättade att han hade väldigt få bilar där på vintern, men på sommaren skickar de dit hur många bilar som helst så då måste han ta in hjälp för att klara sig.

    En lite annorlunda upplevelse! :)
     
    Gus, GOTATH, Moco och 1 annan gillar detta.
  9. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte igår att Sixt-kontoret på Vasagatan, Stockholm fått för sig att lägga till en åttonde dag till min 7 dagarshyra, för att jag kom 12:39 istället för 13:00. Utan att säga ett pip. Man blir ju så trött. Aldrig varit med om något sådant tidigare, och nog sjutton skall den där dagen bort ögonblickligen när jag lämnar tillbaka.

    Precis så man behandlar en Platinum-kund. (Ja, jag vet att de bryr sig precis 0 om det överallt tyvärr men ändå...)
     
  10. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis det hände mig också, fick ett extra dygn för att kontraktet skrevs ut 11.29 och bilen var bokad till 11.30:D. Det upptäckte jag dock och sa till. . intressant hur det kan läggas på ett dygn utan att hyran då förlängs med en dag också. Men man utgår ju oftast ifrån att saker stämmer, speciellt om man har en status som är meningen att betyda något. Kan också säga att den s.k Expresshämtningen var obefintlig.
     
    Erik Bernskiöld gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×