Senaste nytt

Sittplats SAS 737-800 - rad 1/2/3

johisco

Medlem
Hur vet man vilken layout det är? Ska till Alicante och har bokat 2A och 2B ner (längst fram på babord sida) och 1E och 1F hem. Står att det är 737-800 men jag har åkt 737 som har både kanonbra space på 1E och 1F men har även åkt en 737 som hade rätt kass space på samma plats. 2A och 2B vet jag inte...

Är det en 737 med jättebenutrymmet på 1E och 1F är det ju kanon men om det är lilla benutrymmet så är det bara en tvär vägg och man kan inte sträcka ut. Frågan är ju om man ska ha kvar eller flytta bak. Och för att inte tala om hur jag ska göra med nedresan med 2A och 2B!?

Dagens ilandsproblem! :D
 

RonnieK

Medlem
Ska resa SAS Plus för första gången (ARN-DUB t/r) och det ska visst vara 73G (Boeing 737-700) med 3 rader på utresan och 73W (Boeing 737-700) med 2 rader på hemresan.
Hur ser ni med SAS-vana på chansen att få en egen rad för två personer? Vi är EBG och EBS. Vad jag förstått är inte seatblock någon officiell förmån men ökar chansen beroende på hur vi fördelar sätesvalet mellan oss?
 
A

Aurora

Guest
Ska resa SAS Plus för första gången (ARN-DUB t/r) och det ska visst vara 73G (Boeing 737-700) med 3 rader på utresan och 73W (Boeing 737-700) med 2 rader på hemresan.
Hur ser ni med SAS-vana på chansen att få en egen rad för två personer? Vi är EBG och EBS. Vad jag förstått är inte seatblock någon officiell förmån men ökar chansen beroende på hur vi fördelar sätesvalet mellan oss?

Kommer helt an på bookingtallene. Men det er en form for soft-block tilgjengelig fram til "aisle/window"-setene er occupado. Det er vel bare å velge et vindu og et aisle under bookingen, hvis dere ikke vil ha noen i mellom dere vil sikkert en evt "midtpassasjer" gladelig takke ja til å bytte med window eller aisle ;)
 

Chrille

Medlem
Ska resa SAS Plus för första gången (ARN-DUB t/r) och det ska visst vara 73G (Boeing 737-700) med 3 rader på utresan och 73W (Boeing 737-700) med 2 rader på hemresan.
Hur ser ni med SAS-vana på chansen att få en egen rad för två personer? Vi är EBG och EBS. Vad jag förstått är inte seatblock någon officiell förmån men ökar chansen beroende på hur vi fördelar sätesvalet mellan oss?

Mittenplatserna brukar vara minst populära så om ni gillar att chansa så tar ni gång och fönster.

Edit: Aurora hann svara som mig. Samma tanke...
 

RonnieK

Medlem
Tanken slog mig faktiskt att boka exempelvis D och F. Ingen lär väl vilja ha E om det inte skulle vara fullt förstås. Först tänkte jag att det kanske var lite "fult" men då kan man ju alltid erbjuda personen i fråga att välja fönster eller gång på plats och byta.
 

AABack2ARN

Medlem
Tanken slog mig faktiskt att boka exempelvis D och F. Ingen lär väl vilja ha E om det inte skulle vara fullt förstås. Först tänkte jag att det kanske var lite "fult" men då kan man ju alltid erbjuda personen i fråga att välja fönster eller gång på plats och byta.

Så där gör jag och frun "alltid" när vi reser tillsammans. Det har förvisso hänt mer än en gång att vi tvingats flytta ihop men då är det alltid någon glad medpassagerare som helt plötsligt slipper sitta i mitten ;)
 

ulagun

Medlem
Om ni inte skulle hamna på främre raderna så undvik rad 5 (och 6) På flera 737 versioner saknas fönster vid dessa rader.
Helt Ok om man bara ska sova, men knappast för en 3-åring som vill kika ut.
 
A

Aurora

Guest
Om ni inte skulle hamna på främre raderna så undvik rad 5 (och 6) På flera 737 versioner saknas fönster vid dessa rader.
Helt Ok om man bara ska sova, men knappast för en 3-åring som vill kika ut.

Dette er kun på venstre side, og gjelder rad 9 på B737-800 (RRE/RRF/RRG) samt muligens rad 5 på 737-700. Det manglende vinduet er pga ventilasjonssjakta som går der, man hører det når de kjører i gang aircondition-anlegget ekstra godt om du sitter i nærheten av disse air-ductene :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tanken slog mig faktiskt att boka exempelvis D och F. Ingen lär väl vilja ha E om det inte skulle vara fullt förstås..

Säg inte det, det finns alla sorters människor där ute ;)

Det är trots allt en kort flygning, sitt på dom platser ni vill sitta på om det är viktigt att komma nära varandra. Ta en titt 20/25 minuter innan boarding startar och flytta om det öppnats en ny rad.
 
Toppen