Senaste nytt

Sittplats SAS 737-800 - rad 1/2/3

ski

Medlem
Är det -700 eller -800 som har "urgröpning" för fötterna i väggen på rad 1, (bara D-F)?
Det är de flesta 600 och några av de äldre 800. De inleasade 700:eek:r med svensk registrering SE-RER t.ex har rejält benutrymme på 1D-F. Jag når inte fram till tidningsfacket utan att luta mig framåt.
 

Jonas C

Medlem
Det är de flesta 600 och några av de äldre 800. De inleasade 700:eek:r med svensk registrering SE-RER t.ex har rejält benutrymme på 1D-F. Jag når inte fram till tidningsfacket utan att luta mig framåt.

Jag har valt 1A i Plus på 737-700, så du föreslår att jag byter till 1F?
 

HenrikAI

Medlem
Med en treåring skulle jag absolut välja rad två, vilket är främsta raden. Då kan treåringen stå upp och titta ut etc. Ni får som en egen liten avdelning där framme. Barnet kan stå en stund och ha ritblock etc på stolen osv. Som föräldrar hajjar ni. :-9
Reser man utan barn kan det dock vara bättre att inte ta främsta raden då man inte kan sträcka ut benen ordentligt.
Trevlig resa!

Tittar man på Seatguru ser det ut att vara tillräckligt mycket benutrymme vid 2 a-c för att sträcka benen dock.. men bilden kanske är helt korrekt?

Tack :)
 
A

Aurora

Guest
Det är de flesta 600 och några av de äldre 800. De inleasade 700:eek:r med svensk registrering SE-RER t.ex har rejält benutrymme på 1D-F. Jag når inte fram till tidningsfacket utan att luta mig framåt.

Fløy SE-REZ her forledendag. Beinplassen på 1D-F er det beste jeg har sett på første rad hos noen flyselskap noen sinne. Sjukt bra plass. Helt oppe med Boeing 737-400's 1F-plass, bare hele vegen :)

Forøvrig en fresh og flott maskin.
 

ski

Medlem
Jag har valt 1A i Plus på 737-700, så du föreslår att jag byter till 1F?
Det skulle jag göra om det är möjligt. På 1A har du en mindre garderob bakom toaletten så på den sidan är det ca 30 cm mindre. Sedan finns det några maskiner från 2009-2010 som är LN registrerade som inte har lika stort utrymme på 1D-1F. Men i 700 är det alltid mer utrymme på 1D-F än på 1A-C
 

Jonas C

Medlem
Det skulle jag göra om det är möjligt. På 1A har du en mindre garderob bakom toaletten så på den sidan är det ca 30 cm mindre. Sedan finns det några maskiner från 2009-2010 som är LN registrerade som inte har lika stort utrymme på 1D-1F. Men i 700 är det alltid mer utrymme på 1D-F än på 1A-C

Tack för informationen! Har bytt till 1F nu :)
 

sembl

Medlem
Rad 2 är utan tvekan min favorit då jag gärna vill ha min datorväska vid fötterna och vill ha mitt bord från stolen framför,
 

Roger J

Medlem
Tittar man på Seatguru ser det ut att vara tillräckligt mycket benutrymme vid 2 a-c för att sträcka benen dock.. men bilden kanske är helt korrekt?

Tack :)

Nej, en vuxen person kan sträcka ut benen mer om man inte tar främsta raden. Undantaget är första raden på A321, DEF-sidan.

Dock är det med en treåring bättre med första raden eftersom barnet kan stå upp på golvet och röra sig mer fritt utan att störa.
 
Last edited:
Toppen