Senaste nytt

Sittplats på British Airways Boeig 767 (europa config)

palmen

Moderator
Vilken sittplats ska man välja på de flyg som brukar trafikera BA780/781 på en Boeing 767?
Jag kan välja från rad 8 och bakåt. Benutrymmet ska enligt seatguru vara 30" vilket är i minsta laget.
Rad 27 är nödutgång och verkar ha massa utrymme, någon som har erfarenhet av vilken plats som är bäst i Euro Traveller?
 

Homer

Medlem
Vilken sittplats ska man välja på de flyg som brukar trafikera BA780/781 på en Boeing 767?
Jag kan välja från rad 8 och bakåt. Benutrymmet ska enligt seatguru vara 30" vilket är i minsta laget.
Rad 27 är nödutgång och verkar ha massa utrymme, någon som har erfarenhet av vilken plats som är bäst i Euro Traveller?

Rad 8? menar du inte rad 18?

Rows 1-17 have 34 inch pitch.
Rows 18+ have 30 inch pitch.

rad 27 har extra benutrymme
bästa är att titta här: Seating guide: Boeing 767 shorthaul - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

palmen

Moderator
Rad 8? menar du inte rad 18?

Rows 1-17 have 34 inch pitch.
Rows 18+ have 30 inch pitch.

rad 27 har extra benutrymme
bästa är att titta här: Seating guide: Boeing 767 shorthaul - FlyerTalk Forums
Nej, de verkar ha rad 1-4 för Club Europe och resten för Euro Traveller. Jag har valt 8A just nu i alla fall (enligt flyertalk ska det ju vara 34" där). Seatguru säger dock 30" men man ska ju inte lita på dom
SeatGuru Seat Map British Airways Boeing 767-300 (763) V4

upload_2016-11-24_0-41-29.png
 

Homer

Medlem
Utgå från att guiden på Flyertalk har rätta uppgifter, BAsource säger samma sak British Airways Boeing 767-300ER 14J/242Y Seat Map

Seat types:
Rows 1-17 are fitted with convertible seating.
Rows 18-40 are fitted with Recaro CL3510 seats.


Rad 12 kanske är ett alternativ

12 A-K: Recommended, due to the extra legroom. The proximity to the galley and toilets may however be irritating. Well-placed for a quick exit.
 

palmen

Moderator
Tittade på en bild av plats 12 och det ser ut som det är en bulkhead vägg framför så man inte kan sträcka på benen.
 

Homer

Medlem
Notera att om man väljer plats långt fram och de senare beslutar att utöka CE kabinen så kan man hamna vartsomhelst.
 

palmen

Moderator
Notera att om man väljer plats långt fram och de senare beslutar att utöka CE kabinen så kan man hamna vartsomhelst.
Absolut, dock bara jag som valt plats i euro travel, finns 3 lediga rader jag inte kan välja, bara hålla koll på seating närmre avgång
 

trekker

Medlem
Skall @palmen byta till ba? :)

Jag har bara suttit i CE på denna maskinen, om det är samma säte på rad 8 som rad 5 jag satt på senast är det helt ok. Om du är i ET ska du dessutom se till så du inte väljer något säte i 3 configen i mitten, men det visste du nig innan.
 

palmen

Moderator
Skall @palmen byta till ba? :)

Jag har bara suttit i CE på denna maskinen, om det är samma säte på rad 8 som rad 5 jag satt på senast är det helt ok. Om du är i ET ska du dessutom se till så du inte väljer något säte i 3 configen i mitten, men det visste du nig innan.
Hade 6542 avios på kontot så det var perfekt att bränna 6500 på en resa hem från London plus 200 kronor. Sas skulle ha över 1500 för likvärdig tidpunkt att resa hem. Är ju aldrig fel att ta några timmar i Galleries First.
 
Toppen