Sitta mot varandra och äta måltid i First class, hur ofta händer det i verkligheten?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 27 Juni 2014.

1. Text från: En första titt på Air France nya långdistansstolar - BusinessClass.se

Text från: Fler unika bilder på Etihad First Suite - BusinessClass.se
    Jag är fullt medveten om det är "möjligt" att sitta mot (ej bredvid) varandra och äta middag tillsammans i First class stol. Det står ofta i broschyren men min fråga är: Hur ofta händer det?

När jag har rest i First class och sett ett par som reste tillsammans, då satte de bredvid varandra i mittenraden och åt men jag har aldrig sett någon satt mot varandra och åt.

Här finns några bilder från japansk reseblogg som visar att folk sitter mot varandra och äter i First class.

I Lufthansa First class
    http://img.4travel.jp/img/tcs/t/pict/500/28/31/17/500_28311772.jpg?1362328248
    『ルフトハンザ A380 ファーストクラスで行く親子三人イタリア旅行 その1』 [ローマ]のブログ・旅行記 by tt1957さん - フォートラベル

I Cathay Pacific First class
    http://img.4travel.jp/img/tcs/t/pict/500/24/55/94/500_24559489.jpg?1329262576
    『初めてのフィリピン』 [セブ島]のブログ・旅行記 by ノムノムさん - フォートラベル

Vad är er erfarenhet? Både om er själva och om hur andra gjorde som ni har sett.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig förstått hur man ska få plats med allt skrot på bordet om man är två. Det är ju svårt när man är ensam...

3 personer gillar detta.
  3. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går fint. Inga problem iaf inte på Swiss.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways buddy seat i First på B744. Måste vara trångt? ;)

5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tyckte inte det var något problem i British Airways First när jag gjorde det på en B744 på BA39 till PEK. Dock var det inte jag som satt i buddy seat. Provade att sitta där själv på ett annat flyg och då var det lite trångt för axlarna. Ska se om det är bättre i A388.

6. Jag såg ett par göra det på Thai First (old 747) nyligen. Såg rätt trevligt ut faktiskt.

7. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testat på både Cathay Pacific, TG och LX. Funkar fint och är trevligt. Speciellt på Cathay Pacific ...

8. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två gånger har jag uppmärksammat detta. Båda gångerna Thai A346, en av dem idag.

Borden i Thai gamla F är riktigt stora så det borde funka bra även med massa glas, brödkorgar etc.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testat på lx F och tg F

10. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och sambon har käkat mittemot varandra på Cathay Pacific F & TG F. På TG skedde det dock i loungedelen av A380 som spärrades av och dukades upp bara för oss, mycket trevligt!

8 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!