Senaste nytt

Sitta bredvid en död i flera timmar

agehall

Medlem
Har du full jackpot på vaccin än?

Näe, jag saknar några stycken. De jag verkligen borde ta härnäst är nog rabies och tbe. Sedan kan man ju vaccinera sig mot japansk enfycilit (eller vad den nu heter), men den verkar vara svår att motivera.

Tbc fick jag dock inte genom jobbet utan när jag var utbytesstudent i USA.
 

pep

Medlem
Mand død i fly: Svensk kvinde tilkendt 5000 kr i erstatning af Kenya Airways!

Netop set i dagbladet Politiken idag 27-6-2012:

Svensk kvinde har fået erstatning og undskyldning efter makaber flyvning

Fly-mareridt: Måtte sidde ved siden af død mand i otte timer - Politiken.dk

Det er en af den slags flyture, man kun kan have i sine værste mareridt.

Lena Pettersson fra Sverige skulle til Tanzania med en ven for at holde ferie. Men da de er på vej om bord på Kenya Airways-flyet i Amsterdams Schiphol-lufthavn, lægger de mærke til en mand i 30'erne, der ikke ser ud til at have det godt.

Han har blandt andet kramper og sveder og ligner tilsyneladende ikke én, der bør sætte sig op i en flyvemaskine med en lang tur sydpå foran sig. Det skriver expressen.se.

Og alle de værste anelser bliver desværre bekræftet, da flyet kommer i luften. Ifølge Huffington Post får passageren det dårligere og dårligere. Selv om personalet får tilkaldt en læge og der bliver givet hjertemassage, dør manden efter et par timers flyvning. Personalet kan ikke gøre andet end at indsvøbe liget i tæpper, hvorefter de lægger ham på tre sæder på flyets midterrække.

På sæderne på den anden side af gangen sidder Lena Pettersson og hendes ven, og de kan ikke undgå at blive påvirket af situationen på den 10 timer lange flyvetur. Særligt fordi den afdødes underben og fødder stikker ud fra sædet.

»Selv om jeg ikke er en person, der let bliver opskræmt, så er det klart, at det var ubehageligt«, fortæller Lena Pettersson til expressen.se.

Efterfølgende klagede Lena Pettersson til Kenya Airways, og hun har nu fået en erstatning på godt 5.000 svenske kroner (cirka 4.200 danske kroner) og en undskyldning.

»Jeg er tilfreds. Jeg synes, det er en rimelig erstatning«, lyder det fra Lena Pettersson
info@tgt.dk
 

pep

Medlem
Den doede i KQ AMS-NBO: jeg tror personalet har gjort det bedst mulige - det er svaert at bortdoemme passagerer ved indgangen bare fordi de sveder eller lignende. Der har naeppe vaeret et rum til personalet - flyet er ikke stort. Eller, maaske har det vaeret optaget af et andet korpus...

Det er trist, at der er saa mange fordomme omkring afrikanske flyselskaber (agehall og andre). Jeg har selv floejet og flyver stadig rigtig meget med baade KQ og ET og synes de er herlige - afrikanske - charmerende - eksotiske - farverige - spaendende (adventure), men serioese! Dog er problemet mere paa indenrigsruter som f.eks i Sudan, Dem. Rep. of Congo og Nigeria etc.her er det en anden sag, hvor man skal vaelge lidt mere med omhu. De afrikanske selskaber saetter de europaeiske og asiatiske i et helt nyt relief. Omfavn dem og tag det bedste fra begge verdener. Og saa har jeg ikke naevnt de skoenne stewardesser...

Once you go black you never go back....
 
Last edited:
Toppen