Senaste nytt

Sista resan innan familjebildning - Tips behövs!

JacobGBG

Medlem
Efter US senaste 50% extra kampanj på köpta mil så är det dags att slå till på att boka denna resa. Efter en afton med ANA tool tror jag nu att jag är redo att boka följande ITN:

4/1 2012
GOT-FRA
LH817

4/1
FRA-SIN
LH778

6/1 (Legal transfer <24h)
SIN-DPS
SQ946
//destination//


12/1
DPS-BKK
TG432
//Stopover//

25/1
BKK-FRA
TG922

25/1
FRA-GOT
LH820

AHO föreslog en väldigt smart ITN med 1 natt i både KUL och SIN men jag kunde inte få ihop C-sätena på flyget mellan KUL-SIN på den tiden vi tänkte åka (alldeles efter nyår). Men denna rutt innebär istället att vi får flyga Lufthansas A380-800 så det känns ok! :)

Några slutliga kommentarer?
 

Dr. Miles

Expert
Om du bokar hotell via flybmi (vilket är affiliate av Expedia), du kan få 750 BMI DC miles per natt för 4 tjärnigt hotell, och 1,000 miles per natt för 5 tjärnigt hotell.
Ovanpå detta kan du få 1,000 miles per natt på bl a Ramada, Hilton, Taj Hotels, Radisson (dock max 3,000-5,000 miles per stay).

19 nätter på 5 tjärnigt hotell blir det 19,000 miles. Vilket kan du använda för enkel resa i C mellan Skandinavien och Fjärran Östern/Nordamerika/Sydamerika/Afrika. (18,750 miles + 255 GBP)
 

JacobGBG

Medlem
Om du bokar hotell via flybmi (vilket är affiliate av Expedia), du kan få 750 BMI DC miles per natt för 4 tjärnigt hotell, och 1,000 miles per natt för 5 tjärnigt hotell.
Ovanpå detta kan du få 1,000 miles per natt på bl a Ramada, Hilton, Taj Hotels, Radisson (dock max 3,000-5,000 miles per stay).

19 nätter på 5 tjärnigt hotell blir det 19,000 miles. Vilket kan du använda för enkel resa i C mellan Skandinavien och Fjärran Östern/Nordamerika/Sydamerika/Afrika. (18,750 miles + 255 GBP)

Hmmm... inte alls så pjåkigt. Ska se till att nyttja det på delar av vår vistelse. Dock har jag galet bra erbjudanden via företaget (t.ex. 275 SGD på Ritz-Carlton i SIN) plus att jag är Marriott Gold som jag gärna då bokar i förstahand med (annars får man ej poäng).

På Bali och obskyra delar av Thailand blir däremot bmi-programmet helt klart intressant. Bokar ändå oftast oberoende hotell med expedia.
 

JacobGBG

Medlem
Då var ovanstående ITN bokat! (dock en dag senare på allt)

Ett jättetack till AHO som bombat mig med förslag och idéer! Det hade antagligen blivit en inte fullt lika glamorös flygresa utan din hälp! När BS har en DO så får jag stå för första rundan! ;-)

Nu när jag skriver detta så inser jag att det är en sak jag inte optat... Lounger! Nu måste jag researcha vad för lounger jag kan nästla mig in i...
 

Dr. Miles

Expert
Om du inte har reserverat era sittplatser än, rekommederar jag att du ringer till US DM Call Center och fråga efter PNR(bokningsnummer) på samtliga flygbolag som ingår i denna bonusresa(LH, TG och SQ).

Sedan du kan gå till LH:s websida, där hittar du "Manage my booking". Du kan logga in med LHs PNR.

I Manage my booking kan du bl a reservera sittplatser.
Ibland kan du inte boka sittplatser på SQ segment på LHs Manage my booking. I så fall kan du gå till SQs nya websida. Där kan du nog reservera sittplatser med SQs PNR.

När det gäller lounger, ni kan använda TGs SPA lounge i BKK när ni flyger BKK->FRA med TG. Ni får välje mellan 30 min foot massage eller Neck&Shoulder massage.
Jag gillar TGs F&C check in i BKK. Man kommer direkt till egen immigration & säkerhetskontroll, efter det är TG Royal Orchid lounge.
 

Dr. Miles

Expert
En sak till.
Om ni inte är emot, ni kan checka in era baggage ända till DPS på ditvägen och sedan ni kan packa era sommarkläder i handbagagen för en dags visitelse i SIN.
 

Fredrik

Medlem
Ibland kan du inte boka sittplatser på SQ segment på LHs Manage my booking. I så fall kan du gå till SQs nya websida. Där kan du nog reservera sittplatser med SQs PNR.

Såvitt jag vet kan man bara boka plats om man köpt biljetten på SQs hemsida.
 

JacobGBG

Medlem
Om du inte har reserverat era sittplatser än, rekommederar jag att du ringer till US DM Call Center och fråga efter PNR(bokningsnummer) på samtliga flygbolag som ingår i denna bonusresa(LH, TG och SQ).

Sedan du kan gå till LH:s websida, där hittar du "Manage my booking". Du kan logga in med LHs PNR.

I Manage my booking kan du bl a reservera sittplatser.
Ibland kan du inte boka sittplatser på SQ segment på LHs Manage my booking. I så fall kan du gå till SQs nya websida. Där kan du nog reservera sittplatser med SQs PNR.

Känner till detta knep sedan tidigare. Väldigt bra verktyg. Använt det framgångsrikt på SAS flyg när jag inte ens haft en LH sträcka
med. Helt sanslöst att SAS (mm.) inte själva har denna funktionalitet.

Det verkar tyvärr som fredrik har rätt angående SQ däremot.
 
Toppen