Senaste nytt

Sista minuten resa med gravid fru, tips vart vi ska?

Gus

Medlem
Både jag och min fru är lediga från jobbet i en vecka med start onsdag nästa vecka. Vi trodde att vi skulle ägna veckan åt lägenhetsvisningar men då vi köpte en lägenhet igår är vi nu fria att hitta på vad vi vill! :) Eftersom vi har rest runt i världen en hel del (men inte i Sverige så mycket) och eftersom frugan är gravid i v. 30 så tänkte vi hålla oss inom Skandinavien.

Någon som har tips på vad vi kan hitta på, antingen bara någon dag eller flera dagar? Vi gillar god mat, annorlunda upplevelser etc. och vi utgår från Stockholm. Det får gärna vara något erbjudande av något slag. Tex ser jag nu att SJ har halva priset på poängresor.
 
F

FCT

Guest
Både jag och min fru är lediga från jobbet i en vecka med start onsdag nästa vecka. Vi trodde att vi skulle ägna veckan åt lägenhetsvisningar men då vi köpte en lägenhet igår är vi nu fria att hitta på vad vi vill! :) Eftersom vi har rest runt i världen en hel del (men inte i Sverige så mycket) och eftersom frugan är gravid i v. 30 så tänkte vi hålla oss inom Skandinavien.

Någon som har tips på vad vi kan hitta på, antingen bara någon dag eller flera dagar? Vi gillar god mat, annorlunda upplevelser etc. och vi utgår från Stockholm. Det får gärna vara något erbjudande av något slag. Tex ser jag nu att SJ har halva priset på poängresor.
Kanske ett spa eller liknande? Ystad Saltsjöbad är bra, och erbjuder även vackra strandpromenader.
 

Bonden

Medlem
Ystad Saltsjöbad är ett bra alternativ, har varit där några gånger!

Men jag skulle också vilja slå ett slag för Upper house i Göteborg. Fantastiskt hotell med en av de bättre restaurangerna i Sverige (enligt andra, den har varit stängd när jag har bott där). Spa:et är det bästa jag har upplevt i Sverige med bla en riktigt cool pool med glas botten.

Samlar man Miles&More får man 500 sådana för en stay ;)
 

RickardG

Medlem
Högbo brukshotell. Boka en av sviterna och ta ett av deras paketerbjudande. Bra mat, fina omgivningar och ni bor i en separat och upprustad stuga från 1700-tal. Finns SPA och pool också.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen