Jag har bokat flera sista minuten biljetter när det är mer än två timmar till avgång, men mindre än tre. Då har jag ofta fått upp ett felmeddelande. Har då ringt till SAS kundtjänst och sagt att jag är ute i "god tid", två timmar innan avgång. Då har de hjälpt mig att boka biljetten för ungdomspriset (sista minuten priset), men lagt på avgift för bokning via telefon. Har då sagt till dem att jag hellre bokat biljetten via hemsidan om det hade gått, men eftersom de själva satt stopp för det, så tänker jag inte betala någon avgift bara för att de inte kan fixa till så att man kan boka biljetten själv när det är mer än två timmar till avgång. Då har de gått med på att ta bort avgiften. Dock så knappar jag nästan aldrig in mitt EBG nummer längre, har fått så dålig service av dem som svarar när man knappar in EBG numret. Däremot de gånger jag inte knappat in EBG numret så har jag fått ett riktigt bra bemötande.