Senaste nytt

Sista-minuten fungerar inte i sista minuten

Tjaeng

Medlem

Antalet gånger jag har fått mitt leg kollat när jag åkt på sista minuten med SAS kan inte användas som nämnare vid division. Iallafall av SAS-personal. Tredjeparts-checkin, immigration o.dyl räknas inte då man ju inte torskar sin V-biljett pga dessa.
Då ska det tilläggas att jag inte är en sån "uppenbart-under-26", tågvärdarna på Arlanda Express ber nästan utan undantag om bevis för min ålder de gånger jag inte dragit upp passet tillsammans med ungdomsbiljetten.
 

Roger J

Medlem
Inga biljetter verkar gå att ställa ut själv nära inpå avgång längre. Gäller resebyråer, sas.se, lufthansa etc.
 

Magino

Medlem
Fortfarande frivilligt att resa med SAS, tycker nästan folk blivit bortskämda, 650 spänn är fortfarande inte mycket pengar på en biljett. Tänk på oss som just blivit 26 och inte kan resa som ungdom, där svider det betydligt mer i plånboken ;)

Åter till topic, kanske var något tillfälligt fel på sidan? för jag är nästan säker att jag själv bokat tätt in på avgång ganska nyligt.

Nej det är inte mycket pengar för att flyga och det är inte det jag klagar på, utan mer sättet de marknadsför biljetter på internet som inte går att boka.
 

NotRyan

Medlem
Tågvärdarna på expressen ber ALLTID om leg eller bevis på rabatterad resa om man reser på något annat än fullt pris. Däremot ser jag inte hur SAS skulle be om man åker inrikes och bara har handbagage samt checkar in på nätet/telefon. Då använder man ju vändkorset och har ingen kontakt med en person alls.

Mvh
/NotRyan
 

Henry

Medlem
Jag kan inte minnas att jag skulle visat leg på Arlanda Express med ungdomsbiljett. Senast reste jag dessutom med en rabattkod som gav ytterligare 10-15% för deltagare på någon läkarkonferens (?) men behövde inte på något sätt bevisa att jag varit där.
 
Toppen