Sir Lemons färd mot HAM

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Sir Lemon, 8 Februari 2019.

1. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är beredd på en räkning, om det skulle vara så. Undrar bara över definitionen "någon av loungerna". Avses PP-lounge eller avses att man inte får besöka Pontus om man nyttjat Espresso House.

2. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrade lite över plus-placering på rad 18 på CPH-HAM men insåg att det blev ytterligare en premiär för mig, PLUS längst bak :) ATR-maskin. Och på denna sträcka som varade strax under timman serverades GT. Logiken är inte helt solklar hos mitt favoritflygbolag. Efter att ha blivit hämtad av god vän följde 2 h biltur i regn norrut på Autobahn och en kort men god natts sömn innan frukost med äggröra och nybakad tysk salami-Brötchen. Dagen kan börja! :) Nynnar på delstatens "national"-sång. "Schleswig-Holstein, meerumschlungen....

Bifogade filer:

Thomasn gillar detta.
  3. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är förvisso sant. Och mina vänner pratar gott om JKG-FRA. Men SAS-plåt är att föredra för mig. :)

4. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm. Ni som har koll, smidigt att gå från ARN terminal 5 Pontus till inrikes term 4? Tänkte hinna ett stopp på broder P innan avslutande färd mot GOT. För övrigt nice hemresa från HAM med GT mot CPH trots 45 min flygning och inte 1h20. :)

Last edited: 12 Februari 2019
  5. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas Goldtoaletterna i CPH städade idag- Dagen till ära! Och 2x Cortado hos deras vänliga barista återställde mitt själsliga lugn efter mina klagomål i fredags ovan. :)

squeezen, Lounge Lizard, jerixon och 1 annan gillar detta.
  6. coclol

coclol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nota bene att längre in i loungen "mot landside", längst österut finns en toalett som är lite okänd och har en mer acceptabel status :D

Sir Lemon gillar detta.
  7. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den måste besökas/inspekteras vid nästa resa

8. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hann iaf med en fläsksida och två glas gott rött före ARN-GOT. Pontus är da place på ARN.

samet gillar detta.
  9. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För övrigt sa min Pontus-kypare att de var på G med lounge på Landvetter och Kastrup också i syfte att öka mervärdet för kunder i södraste delarna av landet. Blev riktigt glad!

samet, micsjo, coclol och 1 annan gillar detta.
  10. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så var poängen på plats

Bifogade filer:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!