Singapore Q-fare hos Eurobonus

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av kristianmedch, 5 November 2011.

1. kristianmedch

kristianmedch Medlem

Jag försöker hitta en inte alltför dyr resa cph-syd alt cph-akl någongång under februari alt mars (längd ca 3 veckor). Om någon kan ge tips på bra rutter som ger 100% miles på EuroBonus vore jag väldigt tacksam. Economy räcker fint och för att jag ska välja *Alliance får inte priset överstiga 14k (men gärna lägre givetvis). British Airways ligger på ca 8k så det tar redan emot att snegla på *A när de är så pass mkt dyrare.

Jag har hittat Singapore airlines i Q-class men det står inte om det är low eller vanlig economy på http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Singapore_Airlines/. Någon som vet?

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle tolka det som att Q inte ger några poäng alls. En del bokningsklasser ger faktiskt 0 hos dem.

3. Så tolkar jag också det tyvärr.

4. Singapore Airlines(SQ) G, V, N, Q klasser ger inga poäng på något av flygbonusprogram :(

5. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag flög i Q-klass så var den dessutom smittsam - om någon delsträcka var i Q så fick man noll poäng för hela biljetten, även om det fanns andra delsträckor som normalt sett skulle ha gett poäng.

6. Ja, det är riktigt.

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Prisskillnaden CPH-SYD med Singapore Airlines till en poängintjänande klass behöver inte vara så stor. Skillnaden billigaste Q till billigaste W (25% poäng) är omkring DKK 500, Q till H (100% poäng) är DKK 1000. Beroende på dina resdatum kan priserna skilja sig något. Ring SQ eller en resebyrå och be om priset i H-klass! Återkomm gärna och berätta hur det gick.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!