Singapore ny SAS-destination?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TheEagle, 3 Juni 2014.

1. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt juninumret av SAS ombordtindning är Singapore (SIN) ny ordinarie SAS-destination. Någon med mer info om detta?

1 person likes this.
  2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Last edited: 3 Juni 2014
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gått igenom hela senaste scanorma och det är bara på kartan, ingen artikel eller text om det, så det är samma som vi länkar till ovan.

Scanorama_6_2014

5. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjena,

Jag ringde SAS idag och det är extra flygningar från CPH till SIN med Singapore Airlines.
    Det stod inte som code share i Scanorama.
    Min första reaktion var att det skulle vara nice med en linje direkt till SIN.

Magnus

6. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är därför jag ställer frågan? Kom med mer information i denna tråd om ni har!

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Magnus_K säger, det är codeshare med Singapore Airlines.

8. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om den informationen stämmer vill säga...

9. Det vore ytterst dumt av SAS att inte skriva om en ny egen linje i Scanorama och visa bara en prick på kartan.
    Singapore Airlines ökade antal av avgångar på Singapore-Köpenhamn till 5 gånger i veckan förra året och SAS och Singapore Airlines utökade samarbete, så det skulle inte vara en smart drag av SAS att starta en linje till Singapore.

Som redan besvarad i andra trådar, det är ganska sannolikt att någon skrev fel på kartan.

10. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...och att ett börsnoterat bolag med strikta regler kring presentation av potentiellt kurspåverkandenyheter presenterar nya internationella satsningar genom en färgad plupp på en karta känns inte så troligt.

6 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!