Senaste nytt

Singapore airlines upgrade till First

fopes

Medlem
Hej,
Ska boka en business class resa från Europa till Singapore med SQ och skulle vilja testa First class genom att göra en star alliance uppgradering. När jag läser på SAS hemsida om uppgraderingar står det dock att "uppgradering inte är möjlig på A380 and B77W (B777-300ER) flights".
Stämmer det verkligen? Finns det öht first class på andra plan än A380 och 300ER?
Någon som har tips på hur jag ska kunna få till en sådan uppgradering?
/Fopes
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jumbooze

Medlem
Hej Foppes,
Det finns Första klass på andra plan men det är sällsynt och inga långa distanser.
Vilken bokningsklass har du på din biljett? Om du har C eller D så kan du kolla på Singapore Airlines
Lifemiles har ibland kampanjer som gör det billigare att köpa miles och då om vill lyxa till resan så skulle jag övervägt att köpa på mig lite miles där.
Sen om det finns tillgänglighet på din flight är ju nästa fråga.
 

Dr. Miles

Expert
Hej,
Ska boka en business class resa från Europa till Singapore med SQ och skulle vilja testa First class genom att göra en star alliance uppgradering. När jag läser på SAS hemsida om uppgraderingar står det dock att "uppgradering inte är möjlig på A380 and B77W (B777-300ER) flights".
Stämmer det verkligen? Finns det öht first class på andra plan än A380 och 300ER?
Ja, det går inte att uppgradera till Singapore Airlines First class om flighten flygs med Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng.
 

fopes

Medlem
Jag tittar på bokningsklass J.
Det innebär alltså att det är omöjligt att ta sig från Europa till Singapore och göra en uppgradering till F med Eurobonus poäng? Eller finns det någon destination i Europa dit SQ flyger annat plan än 380/300ER och som har First kabin?
 

Abbs

Medlem
Jag tittar på bokningsklass J.
Det innebär alltså att det är omöjligt att ta sig från Europa till Singapore och göra en uppgradering till F med Eurobonus poäng? Eller finns det någon destination i Europa dit SQ flyger annat plan än 380/300ER och som har First kabin?
Svar nej. Till Jakarta och Manila(från Singapore) kan man lyckas boka, men då flygs det med B777-300 (utan ER).
 

palmen

Moderator
Jag tittar på bokningsklass J.
Det innebär alltså att det är omöjligt att ta sig från Europa till Singapore och göra en uppgradering till F med Eurobonus poäng? Eller finns det någon destination i Europa dit SQ flyger annat plan än 380/300ER och som har First kabin?
Mig veterligen är det bara B777-300 som det går att boka First på och dessa flyger så vitt jag vet bara intra asien.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tittar på bokningsklass J.
Det innebär alltså att det är omöjligt att ta sig från Europa till Singapore och göra en uppgradering till F med Eurobonus poäng? Eller finns det någon destination i Europa dit SQ flyger annat plan än 380/300ER och som har First kabin?
Nej, inte till/från deras europeiska destinationer.
 

fopes

Medlem
Trist. Lite konstigt kan jag tycka att det inte går att uppgradera på något vis från EU till SIN om man betalar en biljett för +30000kr samt är beredd att lägga ytterligare 65000 bonuspoäng. Har svårt att förstå varför SQ ska vara så speciella. Övriga medlemmar i star alliance borde sätta lite press på dem att sluta med divafasonerna.
 
Trist. Lite konstigt kan jag tycka att det inte går att uppgradera på något vis från EU till SIN om man betalar en biljett för +30000kr samt är beredd att lägga ytterligare 65000 bonuspoäng. Har svårt att förstå varför SQ ska vara så speciella. Övriga medlemmar i star alliance borde sätta lite press på dem att sluta med divafasonerna.
Köp en biljett i förstaklass istället och sluta med divafasonerna ;).
 

Canadien

Medlem
Många bolag håller poänguppgraderaingar relativt exklusiva till sina egna program, eller iallafall tillhandahåller speciella villkor för sina egna miles. SAS t ex med Plusgrade, som bara fungerar med EB-poäng men tillåter uppgradering från alla biljetter - Star-partners kan oftast bara uppgradera SK Y och B. Lufthansa med bättre tillgänglighet, och endast First med Miles&More-poäng fram tills 14 dagar innan avresa e t c.
 
Toppen