Senaste nytt

Singapore Airlines släpper många första klass awards. Error?? Skynda boka...

Senator

Moderator
Grattis Charles! Nu får vi bara hoppas att Obama inte gör allt för stora reformer i K-12.. ;)

Du menar ändringar av Dubya's "No Dumb-Ass Left Behind Act" från 2001, innan Dubya's egen geografikunskap testades till det extrema med begrepp som "Axis of Evil".

Han hade jo Rummy med sig i administrationen. Mannen som myntade (PARAPHRASE BY EDITOR): "It is not the known unknowns that worry me, it is the unknown unknowns." Rummy borde undervisa i Risk Management i projektledning :p
 

Dr. Miles

Expert
Det är inte så många amerikaner som kan säga hur många delstater som finns i USA(alltså, inte alla namn. bara antal).
Jag blev shockad när jag hörde svaret(48 states) från en amerikan som gick UCLA och var utbytesstudent i Kina som stipendiat.
 

Senator

Moderator
"Lower 48" är ett vanligt uttryck.. Med andra ord, inte Alaska/Hawaii i kalkylen.

Med sju år i USA har jag massor var roliga historier. Nästa gång på Monk's AHO :p
 

palmen

Moderator
All I can say is... Thank you to the US Education system!

Lyckades boka det här för 40k US Miles (South-Pacific zone)
MEL-SIN-AKL(dest)-SIN-MEL i F!!!

Biljetterad och klart!

Det jag undrar är hur lägger man upp detta när man ringer dom?
Säger man att man vill åka AKL-SIN-MEL T&R och sen frågar hur många miles som går åt och hoppas på det bästa?
 

Senator

Moderator
Jag är inte så övertygat att detta var en "bugg"

Jag sitter och tittar på en resa till Taipei i september, och det kommer upp massor av alternativ med SQ via SIN i C och F när jag använder:
AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you

Man får upp en del platser på C och F på B777-300ER samt C på A380-800 från Europa. Jag ser dock inte F på A380-800. Nu har inte jag provat så noggrant men byten på LHR, FRA och ZRH kommer upp. Alla har A380-800 och LHR/FRA även B777-300ER på vissa flighter.

Jämförelsen att leta på Star eller OW är som natt och dag. Ett sök på sträckan LHR-HKG med 3 dagar ger 151 möjliga alternativ på Star, och 121 om man väljer C och F (några är QR som inte är rätt. så låt oss dra bort 10 stycken).

Samma rutt med One World får jag totalt ("wait for drumroll").................. Totalt 18 alternativ och ("wait for it") 3 !!!! alternativ i C och F. :p

Jag vet, orättvis jämförelse.. Trettiotusenhundrafemti urvattnade bolag med Star och en handfull "premium" bolag med i OW (jag bara väntar på Concorde här ser ni). Men vi talar om en resa mellan två OW hubbar och inte två Star hubbar... :cool:
 

agehall

Medlem
Jag håller med dig Senator, det verkar onekligen som att de ändrat policy:n. Största anledningen till att jag tror det, är att annars skulle felet ha varit fixat i måndags morse, lokal tid i SIN.
 
Toppen