Singapore Airlines, Singapore Girl på väg bort

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ACervin, 2 September 2013.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Australian Business traveller har presenterat Singapore Airlines senaste reklamkampanj. I 40 år har man använt sig av sina flygvärdinnor i sin reklam. Dom kommer att ersättas (inte i kabinen får man hoppas) av ett koncept som mer fokuserar på helheten. Kanske mer tidsenligt. En del trevliga reklam videos nutid och dåtid från SIA på ABTs hemsida. Länk nedan

Singapore Airlines edges away from the 'Singapore Girl' image - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

2. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt rätt att inte ha huvudfokus på 'Singapore Girl' som är otidsenligt och egentligen inte därför man väljer att flyga med flygbolaget (hoppas jag). Däremot tycker jag inte att man i den nya filmen har lyckats hitta ett koncept som är unikt eller ens särskiljande.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med dig Ritz. Jag har inget emot vackra kvinnor, men det känns lite fel att sälja vilken produkt som helst med hjälp av dem.

4. och Hooters Air lyckades inte kommersiellt trots att (pga?) de fokuserade på vackra flygvärdinnor ombord.
    Jag undrar om vad reseadministration hade sagt om man hade tagit en flight med Hooters Air...

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så länge du bokat i economy måste det väl ha varit OK.. ;)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!