Singapore Airlines på väg till Stockholm

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jacob, 26 Mars 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

I februari besökte jag en av Europas största affärsresemässor i London där jag hade ett väldigt intressant samtal med en av Singapore Airlines representanter, en mycket kunnig och engagerad kille som nog tyckte det var lika skoj att prata med mig som jag med honom (han hade för övrigt aldrig mött någon innan som faktiskt flugit Suites, som han själv visade upp vid montern).

Vi pratade om Singapore Airlines och Skandinavien och trots att han av förståeliga skäl officiellt inte kunde bekräfta något sa han att linjen till Stockholm i princip redan var bestämd och klar: En del förberedelser och detaljer att fila på förstås men han sa åt mig att hålla ögonen öppna för en pressrelease inom 3-6 månader, så säker kände han sig på sin sak.

Idag noterar jag en platsannons på Travelnews där Singapore Airlines söker en "Passenger Sales Representative" med stationering i Stockholm för att utöka Singapore Airlines närvaro i Sverige.

Det känns instinktivt som något är på gång. :)

18 personer gillar detta.
  2. Du anar inte hur jag längtar :)

5 personer gillar detta.
  3. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad ska vi gissa på för maskin? 777-200 i 2-klasskonfig som från CPH?

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maskinen känns trolig om SQ kommer men än är det en stund kvar.

Ska sätta in en flaska Krug på kylning tills pressmeddelandet kommer. Sen väntar jag på att signa upp till BC.se-eventet ombord...

5. Ja, det är mest troligt (tyvärr). Men uppvägs av SQ service och direktflight. Har man småbarn som ska åka är det så skönt att bara ha en flight att hantera.

6. Homer

Homer Medlem

De söker en (1) person, som dessutom kan jobba hemifrån, det tycker jag låter mer som att de handlar om
    att marknadsföra linjen från CPH, fast jag har ju naturligtvis ingen annan information än att jag läst platsannonsen.

7. NotRyan

NotRyan Medlem

Det lär ju inte bli SQ:s gamla regionala i alla fall och servicen är ju underbar, så det blir jättebra.....

Mvh
    /NotRyan

8. Jacob

Jacob Medlem

Det har förstås inte jag heller, och ingen från Singapore Airlines lär i detta läge ge någon officiell kommentar kring saken.

Men linjen till Köpenhamn har ju funnits i många många år utan att det gjorts några större kraftansträngningar med att marknadsföra den mot Sverige så känns ändå som det skulle kunna finnas en annan tanke med rekryteringen.

9. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore kanon om det verkligen blir av! Längtar

10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det är SCOOT som kommer..:)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!