Singapore Airlines operated by Silk Air = Star Alliance Gold-förmåner?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Peter Hagander, 14 September 2013.

1. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och bokar lite flyg från Singapore i november och har hittat en flight med SQ som är operated by Silk Air. Jag är EBG och min fråga är om jag har *G-förmåner (lounge, extra bagage osv) på denna flight om biljetten är köpt av SQ eller om det är att glömma eftersom Silk Air inte är medlem i *A. Nån som vet?

2. Swisser

Swisser Medlem

Tyvärr Peter Hagander,
    Det är bara att glömma eftersom Silk Air inte ingår i *A. Om du däremot hade haft Krisflyer status hade du kunnat utnyttja dina förmåner.

3. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag trodde, tyvärr. Men tack ändå :)

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer bra. Inga *G förmåner på Silkair…

5. Jacob

Jacob Medlem

Inga förmåner om du inte reser i business class.

6. 4fun

4fun Medlem

Hej,

Jag lånar den här tråden.
    Jag har bokat en SQ resa på Singapore arilines hemsida, men det står "operated by Silk air". Låter i mina öron väldigt konstigt att jag inte ska få guld treatment. Står ju ingenstans på deras hemsida att om man åker med Silk Air får man inte star alliance fördelar.

7. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast Star Alliance-förmånerna gäller bara inom Star Alliance och Silk Air är inte med i Star Alliance...

pep gillar detta.
  8. Johan_Roos

Johan_Roos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär det 0 poäng i intjäning också?
    Jag skulle vilja minnas jag flygit Silk mellan SG och BKK och fått förmåner och poäng men hittar inte historiska bokningen och i account activity visar bara poäng.

Men eftersom ni andra verkar säkra på 0 förmåner så har jag nog fel för mig. Va säkert SQ eller TG flight då.

9. Som @Peter Hagander skriver, Silk Air är inte med Star Alliance, så får man inga Star Alliance Gold förmåner på Silk Airs flight.
    Liknande sak händer t ex när Star Alliance Gold medlemmar flyger med Wideroe. Då får man inte heller Star Alliance Gold förmån. (SAS EuroBonus Gold/Diamond/Pandion har andra förmåner men inte som Star Alliance Gold förmån)

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eurowings kontra Lufthansa liknande upplägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!