Senaste nytt

Singapore Airlines med ny direktrutt mellan Singapore och San Francisco

BusinessClass

Redaktör
Singapore Airlines har precis lancerat den nya rutt, som förbinder Singapore med västkusten i USA. Den dagliga rutten kommer flygas med ett Airbus A350-900-flyg. Jungfruresan, SQ32, lättade 09:35 från Singapore Changi Airport i måndags, och landade i San Francisco lite före 09:00 lokal tid. Det flygplan som blev använt på den långa resan var en av bolagets sex nya Airbus A350-900-maskiner,…
 

agehall

Medlem
Eftersom SQ21/22 las ner på grund av för låg revenue skulle jag bli förvånad om de faktiskt startade upp igen.
 

karho

Medlem
Nästan imponerande horribelt språkbruk i denna text, vem korrar texten innan publiceing nu för tiden?

Mer specifikt:
"Singapore Airlines har precis lancerat den nya rutt, som förbinder Singapore med västkusten i USA" - kommatecken överflödigt
"Det flygplan som blev använt på den långa resan..." - blev använt, inte korrekt Svenska
"...Airbus A350-900-maskiner, som också råkade vara det flygplan, som var nummer 10.000 att kunna levereras från Airbusfabrikerna i Toulouse till en kund." - det andra kommatecknet är överflödigt
"Denna rutt er nu den längsta hos Singapore Airlines," - står er, ska stå är

...men jag väljer glädje och konstaterar samtidigt att det är kul med nya jättelånga flyglinjer!
 

matado

Medlem
Ska bli intressant att se hur Singapore Airlines väljer att inreda dessa A350 ultra long haul plan. Om jag inte missminner mig så använde de väl A346 för dessa non-stop US flights förra gången, och endast "economy extra" säten (detta var innan de hade economy extra) i economy.
 
Toppen