Senaste nytt

Singapore Airlines lägger ner direktrutter till USA (Los Angeles, New York)

Dr. Miles

Expert
Går det att flyga dessa på Eurobonus/US Airways Award på något sätt? Eller ska man köpa en CRWSTAR RTW och betala tillägg helt enkelt.

Lufthansa Miles&More och Singapore Airlines KrisFlyer medlemmar kan använda sina miles och boka dessa flyg i Business class.
Jag vet ingenting om Virging Atlantic Flying Club men det är sannolikt även medlemmar hos dem kan utnyttja sina miles på Business class award på dessa flygningar.
 

Dr. Miles

Expert
Går det att flyga dessa på Eurobonus/US Airways Award på något sätt? Eller ska man köpa en CRWSTAR RTW och betala tillägg helt enkelt.
67.000 M&M miles bör räcka för Singapore-Los Angeles/Newark enkelresa i Business class med Singapore Airlines.

Miles&More award chart

One way award
Miles&More skrev:
One way flight awards

Do you want to fly just one way? Then you only need to use 50% of the miles charged for a regular flight award (outbound and return flight). In these cases we round the amount down for you to the next complete 1,000 miles. For example, for a one-way flight award from Europe to South Africa in Economy Class you will only need 30,000 miles instead of 60,000 miles, or 12,000 instead of 25,000 miles for a domestic German flight.

One-way flight awards can be booked on all Miles & More airline partners. Please note that one-way flight awards can only be booked online on flights by Adria Airways, Austrian Airlines Group, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Condor (only Economy), LOT Polish Airlines, Lufthansa and SWISS.
 

Dr. Miles

Expert
Det går att boka bonusresa på t ex SQ22 i Business class med LifeMiles.

Screenshot20130519_1.png

Det kostar 26.000 LM miles + ca 500 USD + skatter. Grovt ca 6.500 SEK inkl. skatter & köp av miles.
 

Magino

Medlem
Det går att boka bonusresa på t ex SQ22 i Business class med LifeMiles.

Har du lyckats boka en sådan resa. Jag har försökt att boka åt andra hållet ett bra tag men blir alltid error när jag ska gå vidare från sökresultaten. Någon gång har jag lyckats komma till där man skriver in namnet men aldrig vidare till betalsidan.
 

Dr. Miles

Expert
Har du lyckats boka en sådan resa. Jag har försökt att boka åt andra hållet ett bra tag men blir alltid error när jag ska gå vidare från sökresultaten. Någon gång har jag lyckats komma till där man skriver in namnet men aldrig vidare till betalsidan.

Jag har inte bokat just den resa men det var inga problem att boka Business class award på Singapore Airlines A380.
Därför förutsätter jag att det fungerar även på Airbus A340-500.

http://www.businessclass.se/ovriga-...ing-bonusresor-haer-2013-a-18.html#post141357
Bonusprogram: Avianca LifeMiles
Flygbolag: Lufthansa & Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Antal poäng: 25.500 miles (+ cash) för enkelresa
Skatter&avgifter: ca 3.800 SEK inkl. cash del
När: aug 2013
Bokad: maj 2013

Hong Kong - Frankfurt: Lufthansa Business Boeing 747-8
Frankfurt - New York JFK: Singapore Airlines Business Airbus A380


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Resan är bokad för min vän i Hong Kong.
Totalkostnad inkl. poängköp är ca 6.400 SEK. Not bad. :)

United ville ha ca 12.600 SEK inkl. skatter för direktflyg mellan Hong Kong och New York i Economy class på de datumen som min vän behövde att resa.
 

Magino

Medlem
Jag har inte bokat just den resa men det var inga problem att boka Business class award på Singapore Airlines A380.
Därför förutsätter jag att det fungerar även på Airbus A340-500.

Jag har sökt och försökt lite nu. Har lyckas komma sista steget när jag söker SIN-EWR men inte när jag söker EWR-SIN som jag helst vill flyga.
 
Toppen