Singapore Airlines lägger ner direktrutter till USA (Los Angeles, New York)

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Senator, 24 Oktober 2012.

1. En gång i tiden var A340-500 en möjlig hit, men med oljan så dyr är det väl ingen kvar som använder dessa.

Under 2013 kommer SQ lägga ner SIN-LAX och SIN-JFK. Jag tror Björnström har åkt SIN-LAX. Under senare år har dessa flygplan varit 100% Affärsklass med runt 100 stolar, men inte ens detta verkar lönsamt.

Källa: Business Traveller
    SIA to cease non-stop flying to Los Angeles and New York - Business Traveller

2. Vi måste åka NYC-SIN innan dom lägger ner!

Kanske förblir längsta long-haul i historien: 19:20 tror jag är en normal flygtid.

6 personer gillar detta.
  3. Oj då! Den där nyheten kom lite oväntat:eek:

4. Pris!? Jag måste också försöka hinna!

Iofs tror jag att A350XWB i longitude-utförande ska klara LHR-SYD

5. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns SIN-JFK? Är inte direktrutten SIN-EWR?

6. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Ja, faktiskt lite av en smärre chock.

7. Med tanke på att Singapore Airlines i stort sätt släpper inte C awardplats på Airbus A340-500 plan till andra FFP(exkl. Lufthansa Miles&More), kan det inte ha varit så många bonusresa resenärer heller.

8. Yes, du har rätt. Direktrutten är EWR-SIN medan det också finns SIN-FRA-JFK som numera är A380

1 person likes this.
  9. deltamartin

deltamartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trist! Skulle gärna ha testat någon av dessa rutter. Var det inte snack nyligen om att dom skulle återintroducera Economy (premium?) på dessa flighter?

10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En riktig BC-resa?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!