Senaste nytt

Singapore Airlines inkluderer Stockholm i sitt linjenät

CJR

Medlem
Hur som, så var jag "tvungen" att köpa biljett. Jag flyger ARN-SIN 12 okt 2017 och hem 16 okt 2017. Känns som bra läge att uppleva legendariska SQ om än bara business class!
 

Kevinator

Medlem
Hur som, så var jag "tvungen" att köpa biljett. Jag flyger ARN-SIN 12 okt 2017 och hem 16 okt 2017. Känns som bra läge att uppleva legendariska SQ om än bara business class!
Härligt, grattis! LIte värme i okt är aldrig fel, och business class på nya A350 med tillhörande Singapore Airlines-service är ju en upplevelse i sig! ;)
 
  • Gilla
Reactions: CJR

jerixon

Medlem
Sugen på att testa jag med men till Auckland för att maximera lite miles på denna resa.
Ser dock när jag kollat biljetter att man även kan flyga via andra destinationer i Europa och på så vis kan testa även de andra produkterna i utbudet och få lite mer miles.
Är det någon som testat olika produkter och kan berätta lite om skillnaden?
Kikar lite på Youtube och olika recensioner men alltid kul att höra från andra :)
De jag har inkluderat i resan jag skissar fram är:
A380, A787-9, 777-300ER och A350-900

Rutten blir då:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Antal miles exkluderat ARN-CDG med SAS blir 23113....
 

ACervin

Medlem
@jerixon Jag har testat lite av varje med SQ i business. Jag är väldigt förtjust i deras breda läderklädda stol. Från CDG och LHR är det 380 och det är ju alltid bra. Den främre kabinen är lite mindre om man föredrar det. Det som skall undvikas är deras regionala business som finns i A330. Trångt och inte lie flat. Du ser på Seat Guru om du har dubbla säten i fönsterraden. 350 har jag bara flugit med Qatar men jag antar att SQ 350 inredning håller hög klass. Det ser ut som du valt de rätta maskinerna i din föreslagna rutt. Flyger själv ut den 5 januari med SQ 380 från LHR plus tyvärr den gamla 330 från Singapore till Brisbane.
 

Alf

Medlem
@jerixon Jag har testat lite av varje med SQ i business. Jag är väldigt förtjust i deras breda läderklädda stol. Från CDG och LHR är det 380 och det är ju alltid bra. Den främre kabinen är lite mindre om man föredrar det. Det som skall undvikas är deras regionala business som finns i A330. Trångt och inte lie flat. Du ser på Seat Guru om du har dubbla säten i fönsterraden. 350 har jag bara flugit med Qatar men jag antar att SQ 350 inredning håller hög klass. Det ser ut som du valt de rätta maskinerna i din föreslagna rutt. Flyger själv ut den 5 januari med SQ 380 från LHR plus tyvärr den gamla 330 från Singapore till Brisbane.

Har SQ någon bar i business på sin 380? Jag vet att du uppskattar barkonceptet.
 

CJR

Medlem
Sugen på att testa jag med men till Auckland för att maximera lite miles på denna resa.
Ser dock när jag kollat biljetter att man även kan flyga via andra destinationer i Europa och på så vis kan testa även de andra produkterna i utbudet och få lite mer miles.
Är det någon som testat olika produkter och kan berätta lite om skillnaden?
Kikar lite på Youtube och olika recensioner men alltid kul att höra från andra :)
De jag har inkluderat i resan jag skissar fram är:
A380, A787-9, 777-300ER och A350-900

Rutten blir då:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Antal miles exkluderat ARN-CDG med SAS blir 23113....

Jag funderade också på olika hårdvara på mina flighter, men eftersom A350 är senaste produkten i flottan känns det bra. Det finns ju heller inte First Class på de kärrorna så då kommer man alltså att sitta "längst fram" vilket är en trevlig känsla : )
 

Dr. Miles

Expert
Jag funderade också på olika hårdvara på mina flighter, men eftersom A350 är senaste produkten i flottan känns det bra. Det finns ju heller inte First Class på de kärrorna så då kommer man alltså att sitta "längst fram" vilket är en trevlig känsla : )
Det verkar som att det finns delade åsikter om Business class stolar på Singapore Airlines A350.
Du kan läsa de två korta recensionerna om produkten.


Skrivet av @Helge Haugen
Min første flygning på Airbus 350-900. | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Skrivet av @matado
Singapore Airlines har fått första Airbus A350 och sätter det in på Singapore-Kuala Lumpur | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen