Senaste nytt

Singapore Airlines CEZSQ och FEZSQ

Fredrik

Medlem
De priser som publicerats är ganska säkert ex-USA. Jag är inte säker på att du kan köpa biljetter ex-FRA heller. Det verkar finnas en del osäkerhet ifall en sån biljett verkligen existerar. Det har funnits ex-LHR men de har varit något dyrare(men fortfarande prisvärda).

Du kan inte flyga 380 i sviterna utan blir nedgraderad till Business.

En sak som är värd att nämna är att om SQ drar in sträckan FRA-JFK vilket är ganska troligt inom något år eller så(när de fått tillräckligt med 380) så kommer man inte längre att kunna använda de här biljetterna.
 

Rustscheff

Medlem
Det stämmer, men redan nu är de ganska ohanterliga från Sverige. I mitt fall blir det GOT-LHR med BA Club Europe open jaw vid lunch, sedan 4 tim i SIA-loungen. Avfärd LHR-SIN-HKG-SFO som nås på 25 timmar tack vare att datumlinjen passeras! Återresan är litet bökigare. Först SFO-JFK som i businessclass kostar 10500 för enkel biljett och sedan dagen efter FRA-LHR. Därefter har BA inga flyg till GOT och jag får vackert vänta till nästa dag (eftermiddag) då 1600-flighten verkar OK.
Men: SEK 46385+skatt 2100+BA-biljett 8500+UA-biljett 10500 = 68100. Och poäng utan 25% SEN-bonus. Att jämföra JKP-ARN-MUC-SFO-FRA-ARN-JKP som kostar 59900+900 kr med LH 1st och ger skapligt med bonus, trevliga flygtider, FCT i 2.5 timmar på båda resorna och jag slipper flyga amerikanskt tramskontinentalt ( som i första klass skulle kosta 21000!). Samt att jag kan flyga ut en dag senare och komma tillbaka en dag tidigare. Då lägger jag nog mellanskillnaden på häftigare hotell i SFO. 77W är trots allt inte suites...
 
Toppen