Senaste nytt

Singapore Airlines Business class Köpenhamn-Singapore?

charlesswe

Medlem
Charles, vad har hänt med rapporten? Vi har nog väntat tillräckligt länge. ;)

Oj oj oj, jag är ingen Jacob, fast jag skulle kanske klara att skriva något läsbart reserapport på Franska...

Hårdvaran: Det är små skillnader mellan 777-300 och 777-300ER i F kabinen (300 har overhead bins, som ger en mer intim känsla till kabinen, 300 har skönare nackstöd och bredare läge för att sätta fötterna på (typ bänk)). Tycker dock att säten är betydligt bättre för att sova i än att sitta i. Roligt dock att kunna sitta två vuxna bredvid varandra med lite plats kvar, på samma stol. Lite bättre hos LX F/LH 380 F för dagflyg.

On the ground: I Melbourne va incheckningen smidig och trevlig, tyvärr va loungen stängd, men vi fick istället 80$ för att spendera i vad jag tror är den finaste bistro i flygplatsen (Café Vue). Det var uppskattat. I Singapore va det The Private Room som gällde och där var jag imponerad med mat utbudet och servicen. Grande Dame serverades. Bekväm och lung va det. Fick även buggyride till gaten. Dock slår Lufthansa F Terminal TPR över hela upplevelsen.

Maten ombord: Toppen. Hade beställd följande via Book The Cook: Kyo Kayseki (full japanese dinner), Lobster Termidor, Indonesian King Prawns.(olika flygningar, :)). Caviar var suverän. Frukost med färska ägg kokta ombord, det gillar jag. SQ slår LH/LX här.

Service: Toppen, professionnelt, snygg. Man får känslan att de redan vet va man är sugen för. Personlig välkomst ombord (de känner alla namn redan och frågar hur de ska adressera oss, tyckte "Sir Charles" passade fint.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det som jag gillar hos Singapore Airlines är att de vet av någon anledning att jag är japan och kallar mig "Dr. Miles-san", sedan kommer med några japanska tidningar när jag har satt mig i stolen. :)
Det som förvånar mig är att det händer även när jag flyger icke japansk rutt som t ex Singapore-Beijing.
 

karho

Medlem
Skandal på absolut högsta nivå! ;)
Efter en ordentlig sökning i reserapportstråden måste jag konstatera att vi saknar helt bilder på senaste C hårdvara av SQ på long-haul 777 eller A380.

Kommer förhoppningsvis en rapport från mig av A380 JFK-FRA nästa vecka. Om jag kan hålla nerverna i styr och plita ner några ord, och ta lite bilder.
 

Jonas C

Medlem
On the ground: I Melbourne va incheckningen smidig och trevlig, tyvärr va loungen stängd, men vi fick istället 80$ för att spendera i vad jag tror är den finaste bistro i flygplatsen (Café Vue). Det var uppskattat.

Är detta standard praktis till alla C/F resenärer på SQ, utifall att loungen är stängd?
 

GillBates

Medlem
Skall åka med SQ BKK-SIN och vv i oktober och det har tydligen blivit byte av maskin. Den nya seatingen är 1-2-1 (både på checkmytrip och på Singapore Airlines sida). Vad har jag att förvänta mig hårdvarumässigt?
OT: Har ett leg med TG i F BKK-FRA men när jag nu var inne på SQ sida står det Economy(!) för aktuellt ben (bokningsklass O kanske tolkas annorlunda av SQ?). På CheckMyTrip står det dock First. Behöver jag vara orolig?
 

A380*G

Medlem
Är du seatad i C eller F BKK-SIN? Antagligen får du deras senaste C-stol som finns på bl.a. A380. Finns en chans att du är seatad på rad 1 eller 2 och sitter i F där de bara säljer C/Y, men mindre troligt när det gäller SQ.

När det gäller F BKK-FRA behöver du inte oroa dig. TG och SQ använder olika system så bry dig inte om vad SQ visar, logga istället in på TGs sida under check my booking så ska du få se att allt är som det ska. :)
 

GillBates

Medlem
Jag är seatad i C. Den var en 2-klass konfig när jag bokade med USDM. Det var ju trevligt att dom har senaste stolen på regional business. Trodde det var äldsta som gick på dom rutterna.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Skall åka med SQ BKK-SIN och vv i oktober och det har tydligen blivit byte av maskin. Den nya seatingen är 1-2-1 (både på checkmytrip och på Singapore Airlines sida). Vad har jag att förvänta mig hårdvarumässigt?
OT: Har ett leg med TG i F BKK-FRA men när jag nu var inne på SQ sida står det Economy(!) för aktuellt ben (bokningsklass O kanske tolkas annorlunda av SQ?). På CheckMyTrip står det dock First. Behöver jag vara orolig?

Hej,
Är det några flera rutter som är påverkade?
Jag har en HKG-SIN i C så jag ska kolla om jag också har vunnit på lotteriet fast med tanke på mina två senaste nitlotter är det bättre att kolla vad som står på plattan.
 
Toppen