Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

LPC123

Medlem
Min upplevelse av Book the Cook var i Premium economy och där var det bra val och inte riktigt lika många. Nackdelen som jag kände var att maten kom först till oss som bokat Book the Cook och låångt innan dryckes serveringen startat så vi fick äta utan att ha något att dricka till vilket kändes sådär.
Kan säkert vara annorlunda i business?
 
För mig är det inte svårt att välja. Hummern är ett säkert kort:)

Som något av en finsmakare har jag svårt att tro att jag skulle uppskatta den. Har aldrig sett gott ut på bilderna och det är jäkligt svårt att tillaga en hummer till min förtjusning. Har därför svårt att den blir bra ombord ett flygplan flera timmar efter tillagning. Kanske låter snobbigt, men jag är hellre utan hummer än en dåligt tillagad hummer.
 

Glenn E

Medlem
Som något av en finsmakare har jag svårt att tro att jag skulle uppskatta den. Har aldrig sett gott ut på bilderna och det är jäkligt svårt att tillaga en hummer till min förtjusning. Har därför svårt att den blir bra ombord ett flygplan flera timmar efter tillagning. Kanske låter snobbigt, men jag är hellre utan hummer än en dåligt tillagad hummer.
Hummern har jag tyckt alla gånger jag fått den.
En köttbit däremot är det blandad kvalitet på.
 

Agö

Medlem
Som något av en finsmakare har jag svårt att tro att jag skulle uppskatta den. Har aldrig sett gott ut på bilderna och det är jäkligt svårt att tillaga en hummer till min förtjusning. Har därför svårt att den blir bra ombord ett flygplan flera timmar efter tillagning. Kanske låter snobbigt, men jag är hellre utan hummer än en dåligt tillagad hummer.
Enig. Ju enklare desto bättre ombord.
 

Alf

Medlem
Något som ofta blir bra är lammracks. Det får nog bli valet på hemresan. Hummer är som många skriver svårt att få bra. Dessutom noterade jag att det gick att få hummer i Private room innan avresa.

För övrigt är den lammrack som tillagades i F på Pan Am på den tiden de flög mellan ARN-JFK något av det bästa jag ätit på ett flyg. Lika god varje gång.
 
Toppen