Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Tycker att book the cook från Singapore håller god standard. Av årets än så länge 8 SQ flygningar har jag beställt från menyn vid avresa från Singapore tre gånger.

Visa bifogad bild 78564

Wagyu Beef i First Class på SQ352 SIN-CPH, maj 2018. Väldigt god köttbit med bra marmorering.

Visa bifogad bild 78565

Lamb loin på SQ609 SIN-ICN, juli 2018. Också väldigt god men rätten serverades utan potatis, trots att det stod i menyn. Väldigt mört och smakrikt lammkött, dock lite väl mycket lök.

Visa bifogad bild 78566

Seared nut veal fillet på SQ392 SIN-IST, juli 2018. Upplägget såg inte så trevligt ut, men köttet smakade bra.
Du gjorde ju inte valen lättare utöver den redan lååånga listan med mat...:eek:
 

Canadien

Medlem
Hummern i private room är bara en halv, så mer som en stadig förrätt. I Business får man också bara en halv ombord via Book the cook.

Här en bild på den halva i PR.

P_20180602_211457.jpg
 

Alf

Medlem
Hummern i private room är bara en halv, så mer som en stadig förrätt. I Business får man också bara en halv ombord via Book the cook.

Här en bild på den halva i PR.

Visa bifogad bild 78568

Det räcker väl om man sedan skall sätta sej på planet till Europa och kränga i sig en stor middag. Det går väl annars att beställa in ytterligare en halva i Private room om man vill det, eller?
 

Canadien

Medlem
Det räcker väl om man sedan skall sätta sej på planet till Europa och kränga i sig en stor middag. Det går väl annars att beställa in ytterligare en halva i Private room om man vill det, eller?
Ja absolut, men om man har 6-7h i PR så hinner man ju med både lunch och middag där. Tyvärr är ju Köpenhamnflighten väldigt sen så själv föredrar jag att äta klart på land och sedan sova ganska snart efter take off.
 

Myllys35

Medlem
Några tips på vad man borde välja från menyn? En subjektiv fråga så klart, men tar gärna emot tips. Wagyu och hummer är bra på land, frågan är väl om de kommer till sin rätt (No pun intended) i luften? Eller finns det något annat som man borde satsa på?

Vi är två som åker så tänker iaf att två olika rätter kan väljas för diversifiering ;)
 
Några tips på vad man borde välja från menyn? En subjektiv fråga så klart, men tar gärna emot tips. Wagyu och hummer är bra på land, frågan är väl om de kommer till sin rätt (No pun intended) i luften? Eller finns det något annat som man borde satsa på?

Vi är två som åker så tänker iaf att två olika rätter kan väljas för diversifiering ;)
På ena delen tänkte jag ta kyckling och på andra delen tänkte jag ta 8oz kött med vitlöks/potatis stomp :D

Har för mig att jag sett en sida med bilder på alla rätter, men kan inte hitta den.
SQ själva har ytterst få bilder.
 

DanielKif

Medlem
Bokade en trout på hemresan. Vill ha lite lättare måltid då jag blev proppmätt sist jag åkte den sträckan.
SIN-CPH
SUPPER : Wholesome Duo of Watercress Salad and Smoked Trout (Book The Cook)
BREAKFAST : Kyo Kaiseki (Book The Cook)

Mellan Jakarta och SIN blev det en schnitzel från inflight menyn.
BREAKFAST : Veal Loin Schnitzel with Baked Egg (Inflight Menu)

Lägger upp bilder i Januari då hemresan blir av.
 
Lite off-topuc, men när jag ser den här tråden dyka upp bland Dagens Inlägg blir jag alltid lika konfunderad, under mina MBA-studier lärde jag mig nämligen om en bokföringsmetod som kallades Cook the Book så jag tänker alltid att denna tråden handlar om kreativ bokföring :)
 
Toppen