Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Börnen

Medlem
Det var svårt att använda Guiden inför resan till Malta. Inte en enda restaurang med ens en gaffel. Guiden verkar inte tycka det är värt att ta sig dit och äta
 

Mediana

Medlem
Det var svårt att använda Guiden inför resan till Malta. Inte en enda restaurang med ens en gaffel. Guiden verkar inte tycka det är värt att ta sig dit och äta

Hur var maten på Malta? Inte varit där på ett tag, men sist var den ju allt annat än en höjdare. Är det samma sak nu, så förstår jag att de inte kommer med i guiden.
 

Simon

Medlem
Efter ett vinter-besök 2015 var jag glad att ett sommar-besök 2017 på Fäviken var ännu bättre, både mat- och vinmässigt men ännu mer upplevelsemässigt med rundtur i grönsakslandet, köket och jordkällaren.
 

Börnen

Medlem
Hur var maten på Malta? Inte varit där på ett tag, men sist var den ju allt annat än en höjdare. Är det samma sak nu, så förstår jag att de inte kommer med i guiden.

Vi hittade inte några bra restauranger. Men letade inte stenhårt och var där bara fyra dagar. Bäst var nog burgaren på Intercontinental. Som också har bra frukost
 

rosenstam

Medlem
Får väl säga ja, då jag åkte enkom till San Sebastian för att besöka två tre stjärniga restauranger. Akelarre och Arzak.
Akelarre hade en underbar utsikt och Arzak hade den bästa upplevelsen när det gäller mat och dryck.
ea0b37beb27e02277f9bfaded1c49d51.jpg
a1e451ca956a59328c9eb16a8f89a192.jpg
0420b29505d2b54f28b6b21d81c7cb9f.jpg
37af278158f44837380e23893494e7f0.jpg
 

Mediana

Medlem
Tack för svaren om Malta.
@rosenstam Härligt att höra! San Sebastian var det ställe vi tänkte åka till i sommar och då främst för att göra en matresa.

För att svara på ursprungsfrågan. Det är sällan jag åker till en destination enkom för att äta på en restaurang men det har förekommit. Däremot så brukar jag försöka pricka in någon restaurang med stjärna dit jag åker. Nu senast KOKS på Färöarna.
 

JacobGBG

Medlem
Någon som vet när ny utgåva släpps för Sverige? Känns som det börjar suga i magen nu. Besök på En-stjärniga SK Mat & Människor hägrar nästa helg.
 
Toppen