Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Agö

Medlem
Senaste stjärnorna besökta är Chez Dominique i Helsingfors, härlig upplevelse. Passa på nu innan deras nya koncept kommer.

Ikväll äter vi på hypade enstjärnan The Sportsman i Whitstable, Kent. Ser fram emot skaldjur.

The Sportsman Seasalter Whitstable

Och snart dags att ta tag i boxningarna för New York.
 

Tjaeng

Medlem
Ungarna var i London på sportlovet. Dom passade på att äta på Dinner by Heston Blumenthal. Igen! Lunch tack o lov. Kan verkligen rekommenderas, även om jag inte fick vara med denna gången. Lunchen är mycket prisvärd. Bar Boloud en trappa ner är inte heller så dum för en lite enklare lunch. Mer i cafe stil. En restaurang tråd vore toppen. Har vi ju redan här?

Iom senaste "World's best restaurants-rankingen" kommer Dinner by Heston förmodligen att göra slutlig sorti från prisvärt-segmentet. Plats 7 (förra året 9)... samtidigt som Fat Duck hamnade på 33. Fan.


Har planerat att göra min första helt och hållet matrelaterade resa i sommar, där huvuddragen skulle vara Albert Adrias "mini-Bulli" 41º och ett besök hos företaget som tillverkar Adriabrödernas Texturas-serie. Celler kan man nog inte förvänta sig att få bord hos numer, men en avstickare till San Sebastian kanske... Någon som varit på alla tre utav Arzak, Mugaritz och Akelare som kan rekommendera prio-ordning?
 
Last edited:
Blev grymt sugen på Dinner By Heston efter att ha läst här. Så nu är en lunch inbokad nästa söndag. På fredagen hade jag tänkt besöka The Ledbury.
 

Jonas C

Medlem
Noterade att världens billigaste Michelin Restaurang Tim Ho Wan har slagit upp portarna för en ny restaurang i Singapore. Den nya restaurangen öppnade i April i år, så naturligtvis står ett besök där på min att göra lista :)
 

rlager

Medlem
Skall testa ett antal nu på en resa som jag och en kompis påbörjar den 15/5. Först blir det middag på L'Ambroisie i Paris ***. En superklassisk instutition. Dagen efter bär det av till Hong Kong och lunch på Caprice *** på Four Seasons hotel. Dagen efter det i samma stad blir det lunch på L'Atelier Joel Robuchon***. Finns i flera städer i världen. Luncherna brukar vara förhållandevis prisvärda på dessa restauranger. Sedan bär det av till Tokyo med lunch på den enastående Quintessence***. Åker sedan till Seoul över en dag men där blir det något enklare. Det är inte så att resan blir av på grund av att besöka dessa restauranger men det förgyller definitivt resandet.
 

Agö

Medlem
Skall testa ett antal nu på en resa som jag och en kompis påbörjar den 15/5. Först blir det middag på L'Ambroisie i Paris ***. En superklassisk instutition. Dagen efter bär det av till Hong Kong och lunch på Caprice *** på Four Seasons hotel. Dagen efter det i samma stad blir det lunch på L'Atelier Joel Robuchon***. Finns i flera städer i världen. Luncherna brukar vara förhållandevis prisvärda på dessa restauranger. Sedan bär det av till Tokyo med lunch på den enastående Quintessence***. Åker sedan till Seoul över en dag men där blir det något enklare. Det är inte så att resan blir av på grund av att besöka dessa restauranger men det förgyller definitivt resandet.

Fantastiskt! Om du har tid i Hong Kong, testa även Bo Innovation (som förvisso rasat till plats 90 på San Pellegrino). Var där för en månad sedan, chef's table var en grym upplevelse!
 
Toppen