Senaste nytt

Signature drinks hos olika flygbolag

gdaily

Medlem
I TG F så ställde jag den dumma frågan om vilket röd vin som rekommenderades varpå hon erkände att hon visste noll om vin men gick och hämtade alla röda viner (6 olika!) de hade + glas så jag kunde skapa mig en egen uppfattning.
Kan meddela att signature drink på AirFrance i First Class inte är CocaCola... de blickar jag fick när jag tackade nej till rödtjutet och bad om läskeblask gick inte av för hackor...
 

nilsson

Medlem
Kan meddela att signature drink på AirFrance i First Class inte är CocaCola... de blickar jag fick när jag tackade nej till rödtjutet och bad om läskeblask gick inte av för hackor...

Jag hoppas att du klagade på att det var fel sorts Coca Cola. Det är mexikansk gjord på rörsocker som gäller.
 

taxvalp

Medlem
Hos SAS verkar Amarula i valfri blandning vara den halvofficiella drinken. Ett par gånger på long-haul har de marknadsfört den sydafrikanska Baileys-imitationen ganska aggressivt och t o m givit oss en extra miniflaska att ta hem utan att vi bett om det...
 

GOTATH

Medlem
Amarula och cognac fick jag hos Sas i vintras. När jag ville testa lite Amarula efter maten fick jag tips om att blanda den med cognac. Smakade gott och kändes lite som en typisk Sas-drink.
 
Toppen