Senaste nytt

Siemens bojkottar Ryanair pga bristande säkerhet

Patrik

Medlem
Även om de inte flög med ryanair så är det positivt att ett stort bolag går ut och officiellt "bojkottar" ryanair, det är beundransvärt och fler borde följa deras exempel så vi blir av med affärsmetoder och sätt att behanda kunder såsom ryanairs.
 

Stefan62

Medlem


Jag är inte marknadsekonom och då förstår jag nog inte allt, men...om RyanAir höjer priserna lite så kanske de skulle ha råd att ge bättre service och därmed få en annan typ av publicitet.

År 2002 bodde jag i Eskilstuna och en torsdagskväll i juli så gick jag in på RyanAirs hemsida helt planlöst, men bokade ändå Skavsta - Hamburg/Lübeck + hotell.
Det blev en bra, rolig och prisvärd resa - och framförallt inget strul. Så mina erfarenheter är positiva - idag skulle jag dock endast i nödfall resa med RyanAir plus att det är för långt till deras flygplatser.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Hej!

Undrar om det är bäst att anlita advokat i förebyggande syfte? Nyttjar nämligen nästan uteslutande SAS och *A ....

Har tidigare flugit NYO-STN, VST-LTN, VST-STN kanske 5-6 t.o.r sammanlagt men vill inte förnedra mig mer...

Mvh
/NotRyan
 

nilsson

Medlem
En berättelse från NYO, återberättad i ett led.

När boardingen börjar så tränger sig en kostymklädd man framåt i kön (han har väl inte orkat ställa sig i kön 45 minuter innan boarding som de andra) och ett mindre tumult bryter ut då folk motar bort honom. Han utbrister en serie svordomar som avslutas med "Vet ni inte vem jag är?", vilket någon i kön besvarar med "Ingen viktig i alla fall, för du flyger ju Ryan".
 

Dr. Miles

Expert
En berättelse från NYO, återberättad i ett led.

När boardingen börjar så tränger sig en kostymklädd man framåt i kön (han har väl inte orkat ställa sig i kön 45 minuter innan boarding som de andra) och ett mindre tumult bryter ut då folk motar bort honom. Han utbrister en serie svordomar som avslutas med "Vet ni inte vem jag är?", vilket någon i kön besvarar med "Ingen viktig i alla fall, för du flyger ju Ryan".

Jag trodde att mannen med kostym var pilot innan jag läste färdigt...
 

tomle

Medlem
Det är ju helt otroligt! De kan väl ändå inte ha någon grund i det, eller?

Artikeln svarar för övrigt på det vi alla ville veta, nämligen om Siemens ofta använder FR:
Man kan tycka vad man vill om Ryanair men jag tror att Siemens får svårt att bevisa att Ryanair "tullar" på säkerheten. Antagligen kan väl Ryanair kan stämma Siemens för förtal eller nåt sånt, jag är inte jurist.

Angående nödlandningarna i Spanien som det skrevs så mycket om så kom IAA fram till att alla tre plan hade tankat mer än minimumbränsle och att skulden i mångt och mycket hamnar på ATC i Spanien som inte kunde hantera det dåliga vädret och alla diversions vilket föranledde att ett flertal plan fick ropa mayday.

http://ds3.ds.static.rtbf.be/article/pdf/iaa_report_valencia_en-1348844171.pdf
 
Toppen