Shopping på Tokyo Narita eller i "när området" & annat sevärt?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av jumbooze, 15 November 2012.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag landar på NRT 8:35 på söndagmorgon (18/11) och lämnar sedan NRT klockan 13:00 samma dag.
    (bränner EuroBonus poäng på en dagsutflykt i F till Tokyo eller rättare sagt NRT.)

Vad kan jag göra där med denna tidsram? Shopping i närheten? Hålla mig till loungen? Hinner man in till "stan"?
    Vad säger ni Japan-experter?

Finns det något att shoppa på själva flygplatsen? I ZRH missar jag ju inte Sprüngli t.ex.
    Men här känner jag inte till något.
    Tacksam för input!

2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT: vilket bolag blev det? Route?

3. In till stan hinner du inte och finns inte mycket kring flygplatsen så häng kvar på flygplatsen

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just nu finns inget OT för mig, jag är helt OnTopic :D

CPH - FRA med SK C

(FCT YES!! långt besök planerat ca 4 timmar)

FRA - NRT (A380 i F :D :D)
    Några timmar på NRT eller i närheten
    NRT - MUC 2 timmar i MUC så jag hoppas jag kommer in på FCL :D
    MUC - CPH med Lufthansa C

Finns det limo i MUC ut till flyget?

Jag letar efter tråden där man rapporterar bonusresor bokade men jag kommer ej ihåg vad den hette...

5. Pixel

Pixel Medlem

6. johansch

johansch Medlem

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Då får man hoppas på TailWind och en möjlighet att iaf ta sig till Narita Town, är det någon som varit där och kan tipsa om något, jag har aldrig varit i Japan och har få timmar att se "något"...

8. Har du aldrig vart i Japan tycker jag du verkligen ska besöka Narita Town även om du bara hinner göra det i 1 timme eller så

9. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte säga tvärt om: om du bara har en timme och hinner se Narita Town så stanna hellre på flygplatsen och slipp stressen. I mitt tycke finns det inget vettigt att se där, men å andra sidan är det kanske roligt att ha sett något mer än flygplatsen i ett land man har som destination :)

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur mycket cash behöver man växla för några timmar för att kunna röra sig (ingen stor shopping) in till Narita Town?
    Jag har ju Kort (Amex/Visa/Master) men jag har förstått att det inte är helt gångbart.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!