Senaste nytt

Shopping i Hongkong

ESSA

Medlem
Vet inte hur priserna står sig på guld/smycken nuförtiden.
Köpt en diamantring i vitt guld där för länge sedan. 1700:- där, värd här då ca 5000-6000:- .
Fick leta länge efter något i min smak dock.
 

Naga

Medlem
Enda shopping fynden i Hongkong är hål i väggen Outlets med överskotts produktions slattar av viss produkt för riktiga varumärken, senast hittade jag Hollister/Abercrombie college tröjor för 100 HKG.
Lägg inte tid på att leta, springer man på något fynd så gör man. (Central/Wanchai)
StanleyMarket är inte som för 20år sedan men är fortfarande värt en utflykt rent förutsättningslöst, lite typ handla på "Liedl", man vet inte vad man kommer ut med eller man kommer därifrån med pengarna i behåll.
 
Har du tur kan du hitta bra grejer till riktigt bra priser på Citygate outlet! För de grejer jag köpt de senast gångerna har priset legat runt 50% av det svenska priserna. Tar inte många minuter med buss S1 eller buss S64 från flygplatsen och går riktigt smidigt.
 

ulagun

Medlem
Samma som NiNE skriver sade även vår guide i Macau.
Priserna i visumfria Macau är alldeles för höga. Om man har visum kan man besöka stora outlets utanför
och shoppa för en bråkdel a priserna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Våga avvik från de västerländska märkena när ni är där, jag är normalt hyfsat ointresserad av design och kläder men älskade Shanghai Tang, finns på flera ställen i HK.

Re-Orient Yourself | Shanghai Tang

Tror inte de har butiker alls i Europa längre.
Handlar på typ Dressmann och H&M i Sverige, men hade inga problem med att spendera loss på underbar orientalisk design. Dock fick man ju fråga efter XL eller större :oops:;)
 

kexxcream

Medlem
Våga avvik från de västerländska märkena när ni är där, jag är normalt hyfsat ointresserad av design och kläder men älskade Shanghai Tang, finns på flera ställen i HK.

Re-Orient Yourself | Shanghai Tang

Tror inte de har butiker alls i Europa längre.
Handlar på typ Dressmann och H&M i Sverige, men hade inga problem med att spendera loss på underbar orientalisk design. Dock fick man ju fråga efter XL eller större :oops:;)

De har bra grejer men vissa plagg (en kavaj exempelvis) för 800+ USD är rätt tveksamt. Då tittar jag hellre på butiker som Marty, Tiger of Sweden, etc.
 

NyfikenGrau

Medlem
Haha, ok, vi handlade väl för ungefär så mycket sammanlagt, ett antal plagg (skjortor etc.) för ca 80-150 USD styck :)

Tillägg: det var rea såklart, men å andra sidan verkar de ha det ungefär jämt.
 
Last edited:
Toppen