Sheraton Miyako Hotel i Tokyo

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av Martin Björnström, 8 Juni 2015.

1. Jag bodde en natt på Sheraton Miyako hotel i Tokyo, rummet kostade 2100kr per natt.
    Starwood Hotels & Resorts

Min flight gick till Haneda International så jag ville ha ett hotell lätt tillgängligt via tåg. Jag tog Airport Express tåget (som fortsätter till Nariga) till Shinegawa stationen och sedan en taxi för 1000 JPY till hotellet. Det är ett rätt gammalt hotell men servicenivån var hög och rummen helt ok.

Från Sheraton Miyako kunde jag ta taxi till Shibuya eller Roppongi Hills för 1500 JPY (10 minuter).

När jag skulle ta returen till Haneda hade dom Airport Limousine bussar som kostade 900 JPY och tog cirka 45 minuter, väldigt smidigt.

Någon annan som testat detta hotell?

2. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott där ett par gånger, men då tillhörde hotellet Radisson.
    Hotellbussen tog en på den tiden till Meguro-stationen eller till Shinagawa.
    Uppskattade att de hade en termoskanna med isvatten på rummet. Perfekt på varma dagar.

3. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2100 kr (SEK?) låter dyrt för det hotellet, tog du en svit?

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bodde där två stays i December förra året - hotellet ligger lite off (men 15 min promenad till Shinagawa och ca 5-10 min till Meguro), men det är fräscht och servicen bra! Inget att klaga på.

Betalade ca 17000 JPY (1000-1100SEK), vilket var mycket prisvärt. För 2100 hoppas jag att det var en svit eller någon typ av bättre rum.

5. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi har det som ett av våra corporate hotels i Tokyo och våra rates är betydligt lägre än så - även för sviter ;)

Martin Björnström gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!