Senaste nytt

Shangri-La och Golden Circle

motu

Medlem
Kan bara instämma med A380*G. Otroligt bra limousine-service, bemötande och incheckning. De har frivilligt hjälpt till med late check-out, bokning av båtbiljetter och ett riktigt bra lokalt restauranttips! Weltklasse.
 

Resenären

Medlem
Jag har bott på Shangri-La i New Delhi. Även där var det en utmärkt limousine-service till/från flygplatsen.
Personalen, ofta från Nepal, var otroligt vänliga och diskreta. Dagliga tidningar, två ggr per dag, var uppskattat.
 
Jag bokade precis Shangri-La Tokyo som tydligen ska vara helt fantastiskt. Vid bokningen kunde jag välja till "Celebration package" som inkluderar Champagne, chocklad, tårta, frukost och uppgradering av rummet - för 250 kronor. Kändes som mycket för pengarna :)

Skärmavbild 2013-05-20 kl. 11.31.33.jpg
 

StarFlyer

Medlem
Finns det ett Shangri-La eller Traders hotell i staden jag ska besöka så är det absolut förstahandsvalet, fantastiska hotell! Var elite i Golden Circle för ett par år sedan men har tyvärr tappat den statusen, antalet hotell är lite begränsat.

Kul att kedjan nu gör intåg i Europa! Paris, London och Istanbul öppnar visst under året.
 
Jag bokade precis Shangri-La Tokyo som tydligen ska vara helt fantastiskt. Vid bokningen kunde jag välja till "Celebration package" som inkluderar Champagne, chocklad, tårta, frukost och uppgradering av rummet - för 250 kronor. Kändes som mycket för pengarna :)

Visa bifogad bild 16193

Dom skämtade inte :D Photo 2013-06-06 22 20 26.jpg

Rummet är helt otroligt på 35:e våningen - sjukt trevligt här. Servicen är bländande. Nu ska jag fira i badet (med utsikt över hela stan) med en hel flaska Moët själv, haha!
 
Frukosten var riktigt grym - om du har möjlighet att beställa uppgraderingspaketet är det väl värt sina pengar. Frukosten kostar annars uppemot en femhundring verkar det som, flaskan med Moët kostar 900kr osv osv.

Hotellet är ett riktigt toppenställe, utan tvekan vill jag återvända!
 
Vad trevlig med en tråd om Shangri-La, kände mig nog tvungen att skriva lite här med tanke på mitt alias :)

Har bott på ett flertal Shangri-La, min personliga (och frugans som alltid tjötar om det, hon kallar det Shangan :)) är Hong Kong Island, en jäkla skillnad från hotellet som ligger på Kowloon! Det är limo servicen, direkt när de öppnar bildörren hälsar de med namn, man går direkt till rummet med personlig incheckning etc. MEN ett krav är nästan att man tar lounge access på HK Island, grymt bra utsikt och servicen flödar verkligen. Sen finns alltid 2-stjärniga Petrus precis bredvid på översta våningen, helt OK mat men har ätit bättre på 1-stjärniga. Tar ni loungen, se ändå till att testa deras frukost på 2:a våningen, har nog inte testat någon bättre. Eller det kan egentligen inte finnas bättre då de har allt... Och då menar jag ALLT!

Paris har jag inte haft möjlighet att testa då det är SVIIINDYRT :)

Sen deras Resort & Spa går ju inte av för hackor, förlovade oss på deras Boracay för 2år sen nånting, pratade med dem innan att det var en överraskning och den servicen de la till med då var nog det bästa jag varit med om. Privat kock, privat servitör, privat brygga i poolen (skulle varit på stranden men det var regnvarning så de flyttade oss) och det va liksom inget vi betalade extra för utan bara för att de visste att jag skulle fråga "frågan" den kvällen. Eller jag tror inte vi betalade extra hehe jag vet inte, de va jävligt bra anordnat iallafall så jag brydde mig inte direkt.

I vilket fall, kan starkt rekommendera Shangri-La! Men ta alltid Lounge access, de ger det där extra goa ju.

Vet inte om jag fick sagt nåt vettigt egentligen men men, det är en bra kedja :)
 
Toppen