Shangri-La eller Ritz Carlton Abu Dhabi?

Diskussion i 'Hotell' startad av Andreaszan, 13 September 2015.

1. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hei!

Min höstlovs-planering er inne i slutfasen, og söker återigen hjelp från er. Hvilket er å föredra for en familie med 3 barn:

3 bedroom residence på Shangri-La Abu Dhabi

eller

1 bedroom Villa på Ritz-Carlton Grand Canal?

Bokade först residence på Shangri-La, men när jag googlar får jag et intrykk av at de er mere "serviced appartment" og mindre hotel, och at de ligger lite unnangömd från hotellet. Jag gillar ikke serviced appartments, har blitt besviken "across the globe" med den type boende.

Ritz-Carlton bruker vara bra överalt, og er i dette faktisk endel billigere enn Shangri-La. Båda er dock mycket prisvärda.

Kravene er som tidligere: Veldig bra hotel, bra pool....

Finnes det annat som er bedre så hörer jag gärna om det med...

2. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter å ha sorterad all feedbacken på denna fråga er konklusjonen krystalklar; ingen bryr sig...

MEN, jag landade tillslut varken på Ritz-Carlton eller Shangri-La, men på Emirates Palace....

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej hej, har tyvärr ingen input i ämnet

4. Morgan

Morgan Medlem

Shangri-La är trevligt hotell, men håller med om att lägenheterna inte verkae superspännande baserat på nätet. Hotellsvit med connecting rooms är inte möjligt?

Emirates Palace har väl ingen strand?

5. Morgan

Morgan Medlem

6. Lounge Expert

Lounge Expert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    vill man lägga ut så mycket pengar och har dom resurserna skall man unna sig alternativ som dessa. Ingen tvekan om att när det gäler ASIEN är Shangri La det bästa alternativetet

7. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Joda, 1,3 km privat strand og vattenland. Hittade en 50%-discount kampanj på suiter så det blev et monster av et rum. Fikk även en mail från reservations at det var ok med 3 barn på rummet. VET at det blir problem när vi står der kl 2:30 om natten og skal checka inn, men då skal jag ha mailen utskrevet og "make it their problem"...enda de kan gjöra da er å upgrada meg til en 2 bedroom palace suite på 460 kvm...upp från mine 275...

Morgan och jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!