Shanghai - Taxi eller Maglev från flygplats?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av tic, 19 November 2012.

1. tic

tic Medlem

Jaha, nu när SAS ser ut att överleva blir det Shanghai på torsdag för min del. Bor på Radisson New World.

Hur tar man sig bäst till stan? Skall man förboka bil via hotellet?

Funderar på att tag maglev i endera riktningen, men hört att man blir lurad av taxi där (ungefär som Arlanda för den oinvigde). Stämmer det? I så fall är det väl bäst att ta det på tillbakavägen.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åkte maglev och tog taxi sista biten. (Ska köra det tillbaka till flygplatsen också)

Om du följer skyltarna till taxistand när du kommer av maglev så lär du inte bli lurad. Det står en snubbe där och ser till att allt går rätt till och det verkade bara vara riktiga taxis där. Vi betalade typ 60SEK för att åka till hotellet och det tog ca 25 minuter, så jag tycker inte vi blev lurade. ;)

1 person likes this.
  3. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde likadant, funkade smidigare än jag trott!

1 person likes this.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm har ni mycket bagage med er? Jag skulle nog personligen ha valt Maglev + Metro, då ert hotell ligger på samma linje som Longyang Road station.

5. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppas att frågan inte är huruvida du ska åka maglev eller inte, för det måste du!

3 personer gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste dock säga att jag tyckte maglev var lite av en besvikelse. Enligt displayen i tåget åkte vi aldrig fortare än 130km/h. Det är ju mindre än jag kör på motorväg när jag tar det lungt...

3 personer gillar detta.
  7. tic

tic Medlem

Tusen tack för snabbt svar! Blr maglev + taxi in till stan.

1 person likes this.
  8. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flera gånger tagit Maglev+tunnelbana till just Radisson New World, väldigt smidigt om man inte har allt för mycket bagage som Jonas nämner ovan.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att du inte kommer på onsdag, då hade vi kanske synts i gaten.. ;)

10. Jag rekommenderar Maglev till Longyang Road och byte till tunnelbana till Peoples Park när jag bor på Radisson New World. Det absolut snabbaste sättet. Det är också enkelt att ta tunnelbana direkt från PVG till Peoples Park. Undviker alltid taxi till/från PVG.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!