Senaste nytt

Shanghai-Seoul: Tips på något annorlunda mottages tacksamt!

Axelzon

Medlem
Jag såg det, och inte heller några i TGs C klass, men man kanske får leva med economy till BKK, för att gotta sig påväg därifrån enligt ovan :cool:
 

Jacob

Medlem
Annars om du ska ta dig till Bangkok så finns det en uppsjö med flygbolag som flyger Hong Kong-Bangkok. Kenya Airways, Ethiopian, Emirates, Royal Jordanian, Srilankan, givetvis Thai och Cathay samt säkert ytterligare några fler som jag glömt.

Många har dessutom ganska bra priser i business class.

Jag håller med. Men min poäng var att prova lite annolunda flygbolag, i alla fall i Asien.
Fair enough... ;)
 

Axelzon

Medlem
EK384 BKK-HKG (A380) First Class Suite SEK 3565 enkel resa, den är bra! Gjorde den i Januari (har några bilder på min profil)
 

Axelzon

Medlem
Det kanske är värt att köpa en smidig rackare med bredvinkel. Har en gammal Nikon D80, men den är så otymlig att ha med sig.. Och telefonen tar inga bra bilder.. .Tack för tipset!!
 

Jacob

Medlem
Det kanske är värt att köpa en smidig rackare med bredvinkel. Har en gammal Nikon D80, men den är så otymlig att ha med sig.. Och telefonen tar inga bra bilder.. .Tack för tipset!!
Jag har en Canon systemkamera EOS 1100D.

Efter att ha dokumenterat troligtvis över 100 flygningar är dock problemet sällan den tekniska utrustningen utan snarare att kunna ta kort vid rätt tillfälle. Det är inte helt lätt att ta kort på stolar och kabiner om man vill få det att se naturligt ut utan att få med medpassagerare som stirrar surt in i kameran. Det krävs en del planering och en del kreativitet för att få det bra.
 

Axelzon

Medlem
Det hela slutade med ganska vanliga routes (eftersom min resplan förändrades) men det går fler tåg. Och då skall det provas enligt rekommendation.

Blir en himla massa trips istället: OZ : PVG-ICN GMP-PUS PUS-ICN ICN-PVG och CX : PVG-HKG-PVG för weekend!
 
Toppen