Senaste nytt

Shanghai (PVG), vilken lounge rekomenderas?

Gweilo_2

Medlem
För att vara petig, PVG har vad jag vet inte arrival lounge, speciellt inte för *A som ankommer till T2.
Vilket bolag/klass flyger du från PVG med?
väcker liv i gammal tråd - någon som vet mer om arrival lounge PVG ? Ankommer SAS och behöver och behöver åka direkt till leverantörsmöte så en uppfräshning vore skönt.
 

Dr. Miles

Expert
väcker liv i gammal tråd - någon som vet mer om arrival lounge PVG ? Ankommer SAS och behöver och behöver åka direkt till leverantörsmöte så en uppfräshning vore skönt.
Om jag kommer ihåg rätt, finns det ingen Arrival Lounge på Shanghai Pudong. Definitivt inte för en SAS flight.
 

Gweilo_2

Medlem
Ni har säkert rätt, har aldrig heller sett någon under alla dessa år....A380 är ju ett alternativ, nersidan är att jag inte har något jobb kvar när jag lämnat in reseräkningen....
 

Tjaeng

Medlem
Tillbaks till trådens huvudämne: Visst har hela Star Alliance flyttat över till Air Chinas nya tvåvåningslounge no71 numera? En markant förbättring jämfört med Shanghai Airlines no77..
 

Zniper

Medlem
Bump

Ankommer med Lufthansa First för ett par timmars stopp. Är det Air Chinas First lounge som gäller eller har någon erfarenhet utav Shanghai Airlines First/Business lounge?
 

Dr. Miles

Expert
Ankommer med Lufthansa First för ett par timmars stopp. Är det Air Chinas First lounge som gäller eller har någon erfarenhet utav Shanghai Airlines First/Business lounge?
Vidare med vilket flygbolag, vart och från vilken terminal?

Det finns inga dumma frågor säger många men det finns frågor som saknar viktiga information så att det blir svårt att svara.
 

Zniper

Medlem
Vidare med vilket flygbolag, vart och från vilken terminal?

Det finns inga dumma frågor säger många men det finns frågor som saknar viktiga information så att det blir svårt att svara.

Trodde att det räckte med att man flög Lufthansa dit. Så vilket bolag och klass man ankommer till en flygplats splear ingen roll?

Ankommer och åker från terminal 2 med Thai i Business till Bangkok
 

Dr. Miles

Expert
Trodde att det räckte med att man flög Lufthansa dit. Så vilket bolag och klass man ankommer till en flygplats splear ingen roll?
På Shanghai Pudong kommer man inte till airside om man inte har vidareresa med en flight därifrån.
Därför finns det ingen "ankomstlounge" för resenärer.

Dessutom, flyger man vidare med utrikes eller inrikes spelar också stor roll.
Man har inte tillgång till inrikesloungen när man flyger utrikes och det gäller även omvänt.

Så jag hoppas att du förstår vitsen med att lämna viktiga information när man frågar sådant.
Ankommer och åker från terminal 2 med Thai i Business till Bangkok
Eftersom du åker vidare med THAI i Business class kan du använda Air Chinas Business Lounge vid gate 71 på terminal 2.
Denna lounge är inget speciellt men den duger.
 
Toppen