Servicecheckar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Garrerd, 10 Juni 2015.

1. Garrerd

Garrerd Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hittat två stycken servicecheckar längst in i förrådet, har ingen aning om hur gamla dom är, står inget datum. Är 2 stycket häften med 2 st 5 kronors checkar, 4st 10 kronors checkar och en 50 kronors check. Min fråga är om de fortfarandes är giltiga? Hittade ingen info om detta på sas hemsida så försöker här.

Gus gillar detta.
  2. Thornado

Thornado Medlem

Min gissning är att de inte är giltiga. När jag fått servicecheckar på sistone (på grund av försenade plan) så har de bara varit giltiga på butiker/restauranger på flygplatsen samma dag som det försenade flyget.

Med tanke på valörerna så gissar jag att de är rätt så gamla, och troligtvis finns det ingen på flygplatsen som kan ta emot dem som betalning. Du kan ju alltid försöka se om du kan lösa in/byta ut dem hos SAS servicecenter, men jag antar som sagt var att de är helt ogiltiga, och bara får ses som en souvenir från det förflutna.

3. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Kan detta ses som presentkort? I så fall har jag för mig att giltighetstiden är 10 år från utfärdandet om det inte står något annat.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och om utfärdandedatum saknas?

5. Garrerd

Garrerd Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två bilder på checkhäftet om det hjälper. Står dom sagt inga datum alls.

Bifogade filer:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!