Senaste nytt

Serviceavgift 300! vid bokning över telefon för EBG?

Detta är inte riktat mot trådskaparen överhuvudtaget. Dock, det är intressant att "vi" å ena sidan tycker det är skamligt att SAS sänker sig till andra bolags nivå när det gäller kompensation till piloterna. Å andra sidan så tycker "vi" minsann en massa saker skall vara gratis. Detta trots andra bolag tar betalt för kortbetalningar...

Som någon nämnde i den andra tråden, det är vi, via våra val att alltid resa så billigt som möjligt
 
Vad klagar ni på egentligen? Jag betalar gärna 300 kr för att få assistans med en friresa. Vad är det för bortskämda spolingar som gömmer sig på denna site.
 
Sorry, då ber jag om ursäkt. Jag är likadan, men när det gäller bokningsarvoden så är det bara att konstatera att allt kostar, även det som är "gratis".
 

megaman

Medlem
Hade felbokat en resa o sitter på Arlanda. Deras system funkar inte boka via hemsidan så nära inpå, bara en enkel ARN-UME. "Ring det här numret" kommer det upp på skärmen. Jag gör så.

Är EBD. Ändå krävde dom 300 för en resa som kostar 700kr.

Tycker det är dåligt.
 

nota bene

Medlem
Är det inte bokningsbart på hemsidan är det ju ett IT-problem, och bör inte vara kundens issue tycker jag...

Om jag å andra sidan väljer att boka via telefon förstår jag mycket väl att man vill ta betalt - då tar jag ju upp deras tid 'i onödan'.

Jag har aldrig fått serviceavgift vid telefonbokning, men har endast gjort det för 2-4-1 och en gång vid en IRROPS (som ju SAS orsakade).
 

FF#1

Medlem
Det är två saker jag hakar upp mig på

1. Det är synd att det kostar att boka via telefon när det är SK IT som gör att man tvingas till det. tex, mulitsegment, nära avgång, barn biljetter, dubbel open jaw mm...

2. Det är lite snålt att ta ut det av de med hög status, de bidrar ofta rätt ordentligt till kassaflödet, det är ju gratis för EBD/EBG att boka bonusresa via telefon.
 
Sådana här avgifter ska vara selektiva som i de flesta tjänstebrancher, dvs agenten måste ha delegation att ta bort dem när situationen är sådan att det är lämpligt.

Det kan vara,

-IT funkar inte, dvs SAS kan inte sälja på annat sätt, svårt finna logik att vidaredebitera till kund
-Frekvent kund som i undantag väljer telefon
-Dyr komplex resa som är svår att få till på hemsidan
osv, men det är bra om det kan bedömas av den som ser caset
 

Ragnar G

Medlem
Jag bokar ofta resor som inte går att boka på SAS hemsida och får alltid betala 300kr om jag inte står på mig att jag inte skall betala dessa avgifter när de inte går att boka på hemsidan. Bokar alltid plus biljetter men alltid samma strul. Ber oftast att få prata med en Superavisor men de vägrar oftast att ta samtalet, uruselt! Hänvisar till mina tidigare biljetter där jag inte har betalt avgiften på 300kr men 30kr och det är ok! Har även pratat med någon ansvarig på SAS huvudkontor och där är det inga problem att få det löst om man bara får tag i någon.
 
Toppen