Serviceavgift 300! vid bokning över telefon för EBG?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FF#1, 19 November 2014.

  1. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade just en komplicerad resa av sas över telefon, stopover, specifik routing mm.
    Den gick självklart inte att boka via deras web.

    Men nu till frågan, ska man verkligen behöva betala 300 kr för att boka en resa som de inte kan fixa online åt en, speciellt som EBG?

    Edit, tilläg: Är ju inte någon jätte grej att irritera sig på men det är ju en rätt saftig avgift, speciellt i förhållande till resan om biljetten inte är så dyr....
     
  2. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig blivit debiterat så länge inte resan varit möjlig att boka via sas.se
     
    Peter Hagander gillar detta.
  3. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ska testa ringa in och klaga...
     
  4. Som jämförelse har både Lufthansa och Swiss tagit avgift av mig för resor bokade per telefon när det inte går att boka på deras hemsida.

    British Airways dock är gratis..

    Men nu är United.com utvägen :)
     
    Silferlood gillar detta.
  5. Det är 300 SEK per person enligt SAS webbsida.
    Om det är bonusresabokning, kostar det 150 SEK per person.

    Servicearvoden - SAS
     
  6. Gotlander

    Gotlander Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade resor via telefon åt företaget för ett tag sedan men av olika anledningar blev det två bokningar. Den första fick jag 300sek påslag per person, men när jag sedan la till en exakt likadan bokning något senare la de inte på någon avgift alls.
     
  7. SWISS (före köpet av Lufthansa) tog betalt för bokningsavgiften vid bokning per telefon även om man inte kunde boka via deras webbsida. Det var den tiden SWISS hade ingen fri drink/snacks i Economy class inom Europa.
     
  8. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Efter 20 försök så kom jag fram till SAS, de verkar ha problem med telefonerna i dag.
    De sa att jag ska slippa serviceavgift och ska göra ett ärende på det.

    Fortsättning följer
     
  9. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet hur man lägger in ett "ärende" på sas hemsida innan man har rest?
    Enligt telefonsupporten så måste jag vänta till resan är avslutad och sen fylla i ett formulär på hemsidan.
    Känns skumt att man måste resa innan man kan klaga? :)
     
  10. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×