Service som Elite hos Turkish Airlines

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Impendill, 20 Augusti 2014.

1. Impendill

Impendill Medlem

Ni som är statusmedlemmar på Turkish, (Elite och eliteplus), vad har ni för intryck av hur ni blir behandlade, förmåner, bemötande m.m när ni flyger turkish?

Jag har läst att guldmedlemmar hos SAS ibland får blockseat m.m Brukar turkish göra liknande saker?

Kan ni inte berätta lite av era erfarenheter?

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är Elite Plus. Man märker inget av det, om man inte flyger economy. Det är nästan altid OpUp mellan ARN och IST.

Martin Björnström gillar detta.
  3. Impendill

Impendill Medlem

Vad är opup:)?

4. @johhenrik menar "operational upgrade" eller "uppgradering i mån av plats".

johhenrik gillar detta.
  5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorry, man blir miljöskadad... :)

6. MartinH

MartinH Medlem

Jag har haft ca 20 legs med TK sen jag fick mitt Elite. TUN, TLV, DXB, PVG. Allt i eco. En opup, men då när planet verkligen var överbokat.

7. Impendill

Impendill Medlem

Är det lättare att få uppgradering om planet är överbokat och isåfall varför?
    Är det kostnadsfri uppgradering:)?

8. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En st uppgradering på fyra flygningar med TK som Elite, i övrigt har jag inte märkt av ett dugg i positiv särbehandling.

9. Impendill

Impendill Medlem

Någon som blivit uppgraderad på long-haul?

10. pep

pep Medlem

Til sammenligning har jeg haft 4 gratis opgraderinger med Qatar Airways siden jeg blev Guld hos dem for ca 25 flights siden

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!