Serverar Brittish Airways inte Champagne?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av famhanssons, 21 December 2015.

1. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min far och hans fru flög i november från MIA till LHR med British Airways i Business class och blev serverade proseco istället för champagne?!?

Har British Airways slutat med champagne på longhaul????

Om så är fallet känns det som om besparingens tid har hunnit ikapp British Airways.

Gus gillar detta.
  2. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter mycket konstigt om de slutat med det på longhaul men behåller det på korta sträckor? Vi fick riktig champis förra veckan på BCN-LHR i Club Europe. Vore intressant om någon fler kan bekräfta din far och frus upplevelse. Om så är fallet är det mycket dåligt av British Airways.

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter skumt. Nog för man kan diskutera huruvida Monopole som de serverar inom Europa smakar Champagne dock. ;) Men long-haul har de alltid haft det när jag flugit. Nu är det iofs kanske 3 månader sen jag flög en British Airways long-haul, men som sagt, det låter skumt.

Stefan62 gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar jättekonstigt. Måste ha varit taskig catering eller något...

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lokal catering från landet där champagne betyder "vin som bubblar lite". Jag skulle inte tro att det är någon allmän förändring.

Gus och johhenrik gillar detta.
  6. FallOfTheWall

FallOfTheWall Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Normalt serveras Taittinger Brut Réserve NV i CW och även så på min senaste flygning BA15 (SIN-SYD) 27 november.

simon_says91 gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Om det verkligen vore så och dessutom för mer än 3 veckor sedan hade det nu funnits en tråd med
    3000 ilskna poster på flyertalk.

Vad står det i menyn de fick?

AABack2ARN, Tommy och agehall gillar detta.
  8. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag flög för någon vecka sedan HKG-LHR så hade de både Tattinger och en Vintage som jag nu inte kommer ihåg namnet på. Även på LHR-OSL fanns de klassiska småflaskorna.

9. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade 2 sorters skumpa att välja på till JFK nyss. Vanlig hederlig och en Rosé.
    Dessvärre är detta med namn inte riktigt min grej. Dock klingar Taittinger lite bekant

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittar ingen aktuell meny här hemma just nu, men en klocka i bakhuvudet plingar om att jag såg någon proseco på menyn häromsistens. Inte som ersättare till champagnen utan som ett annat alternativ.

@famhanssons: Frågade dina föräldrar specifikt efter "champagne" eller bad de om "sparkling wine"?

johhenrik gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!