Senaste nytt

Senator och Sembl: äntligen ut på tur igen..

Senator

Moderator
På väg med taxi till kontoret. Snabb dusch på Arlanda SAS Gold T5. Kanske inte helt genomtänkt att ha ett duschrum utan ett handfat, men det funkade

Hektisk vecka på alla sätt framför mig så det tar några dagar innan jag kan smälta alla intryck..
 

jumbooze

Medlem
På väg med taxi till kontoret. Snabb dusch på Arlanda SAS Gold T5. Kanske inte helt genomtänkt att ha ett duschrum utan ett handfat, men det funkade
emoji41.png
Duschrummen på SAS Gold T5 lämnar ju mycket att önska, handfat, badrumsmatta en liten hylla till...
Jag har pushat för badrumsmattor i stil med de som man har på hotell länge då vattnet rinner ut på golvet och man får stå på golvet men det är inget som händer. Tipsade om att de skulle provduscha själva men det är väl för mycket begärt...
 

Senator

Moderator
The Renwick Hotel New York City, Curio Collection by Hilton

Många har väntat, och nu hittade jag en kvarts lucka ;)

Hotellet ligger i en äldre tegelbyggnad mellan Park Ave och Lexington Ave på 40th. Väldigt diskrete ingång, man måste helt till dörren innan man inser att det är ett hotell.

Hotellet har 17 (tror jag) våningar, och jag uppskattar 12-14 rum per våning. Med andra ord, inget stort hotell. Vi bodde på 17:e med utsikt mot Park och Empire State Building.

ESB 1.jpg


Hotellet huserar också Bedford & Co, en bar och restaurang som vi tyckte om. Där åt vi också frukost.
Bedford & Co

Receptionen är väldigt liten, men bemannas av väldigt trevlig personal. Bra amerikansk service, utan att vara alldeles "för på". Som jag gillar det.

Rummen
Jag ringde några dagar innan för att be om två sängar. Ett stort, fint rum med två queen sängar. Väldigt sköna sängar var det. Några vyer mot Empire State, men med tanke på 17 våningar förvänta inte mycket. Jag fick erbjudande om uppgradering till Suite, men tackade nej då vi ville ha två sängar.

Rummet känns mer som ett sovrum hemma: fina detaljer med lampor, skrivbord, snygg garderob och genomtänkt. Helt annan stil som faller mig i smak, men kanske inte alla. @sembl hade ett standard rum på 7:an med King som var väldigt bra också. Glömde ta bild på rummet, men gjorde det på badet som jag gillar väldigt mycket! En riktigt dusch! Inte detta hemska badkar med dusch som jag ogillar. Samma still som Curio på South Beach:

Badrum 1.jpg


Badrum 2.jpg


Frukosten
En viktig fråga för många, inklusive mig. Vi har många olika preferenser och det som erbjöds till Gold och Diamond är inte för mig, men det är inte samma som att det inte är bra kvalité.

Erbjudande:

IMG_0803.JPG


Med andra ord, man väljer 3 små rätter. Vi testade de 3 första, och det smakade gott. Men jag äter inte denna typ av mat hemma: för mycket stärkelse och socker för min del. Men @sembl var mycket nöjd:

IMG_0804.JPG


IMG_0805.JPG


IMG_0806.JPG


Jag skrev såhär till min kontakt:

One last item, some feedback to share with the GM and the chef. The on premise bar and restaurant was very nice. The Gold/Diamond breakfast offer was of high quality. It is stated that the complimentary breakfast is “continental” but in reality 50% of the items were hot items.

I would like to see none-starch options if possible. Every item on offer was really heavy on starch and sugar: yogurt and granola, oatmeal, waffles, or pastries. Since the breakfast technically is a hot breakfast, I think many guests including me, would like to see both egg-based options and even healthier options like fruit. I understand that is hard to accommodate everyone’s palette, but one option is to allow Gold and Diamonds to pick one item from the menu. I suspect the cost is the same as the current offer


Vad gäller med uppgraderingar?
Som vanligt styrs detta av efterfråga och tillgänglighet. Jag har nu en kontakt på hotellet som vi kan använda för BC medlemmar som skall dit. Jag vill helst inte missbruka denna kontakt, så skicka PM när ni har bokat så förmedlar jag kontakt.

Slutsats

Jag har bott mellan 25-30 nätter på Hilton Fashion District på två år. Jag har verkligen gillat läget, servicen, och frukosten. Det har varit ett funktionellt och trevligt hotell för min del. Trots att frukosten inte faller i min smak, kommer jag lägga en stor del av mina vistelser på The Renwick framöver. Det är helt enkelt en mer gemytlig känsla och bättre säng. Det finns ett lite gym i källaren som också är viktigt.
 

Steve

Medlem
Tack @Senator för en utförlig recension! Har 2 nätter bokat på The Renwick i mars, ser mycket fram emot att själv få testa. Återkommer i PM till dig.
 

Maja

Medlem
Tackar för rapporten! Priset skenade dock iväg för min kommande vistelse så jag hamnar på Hilton Fashion District i stället. Du hade en kontakt där också va? :D Du har ett PM om det.

Frukosten på The Renwick är inget som jag hade suktat efter, men gillar det övriga du beskriver starkt. Ska hålla ögonen öppna inför sommarens besök tillsammans med dottern och maken. Återstår att se vart vi hamnar då.
 
Toppen